נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הבדלים העיקריים בין שיעור המיסוי בארה"ב לישראל

מחשבון ומספר מסמכים בנושא מיסוי

במדינת ישראל, תשלום המס המועבר למדינה מחושב בהתאם לגובה ההכנסות החודשיות. בארצות הברית, אופן חישוב המס מסובך יותר, כיוון שהוא כולל בתוכו פרמטרים נוספים מעבר לגובה ההכנסה ומחושב בהתאם לכל אלה, כפי שיודגם במספר דוגמאות. כך, נוצרים מצבים רבים בהם שני אזרחים האמריקאים המשתכרים מעבודתם סכום זהה, ישלמו לרשויות סכום מיסוי שונה, בעקבות אותם פרמטרים נוספים.

חשוב להכיר, לפי דיני המיסוי האמריקאי, ישראלי המתגורר בישראל אך יש לו אזרחות אמריקאית או גרין קארד, חייב להגיש דו"ח מיסוי שנתי לרשויות בארצות הברית ואף יידרש לשלם מס, גם אם שילם מיסוי במדינת ישראל.

 

שיטת המיסוי

נקודת דמיון נוספת בין שתי המדינות, היא כי שיטת המיסוי היא פרוגרסיבית (מדורגת) ולא לינארית, קרי, תשלום המס נעשה בהתאם ל"מדרגות" שכר.

עם זאת, שוני משמעותי בין המדינות נוגע לקשר בין גובה ההכנסה לבין המס השולי שישולם וכן לגובה המיסוי המקסימלי. כך למשל, בישראל ישלם אזרח 10% מס שולי, אם הכנסתו נעה בין 0 שקלים ועד 62,640 שקלים בעוד שאזרח אמריקאי ישלם 10% מס שולי אם הכנסתו נעה בין 0 דולרים ועד 13,250 דולרים. לעומת זאת, שיעור המיסוי הגבוה ביותר בישראל, עומד על 48% ואותו ישלם כל אדם שהכנסתו השנתית היא 496,921 ומעלה, לעומת אזרח אמריקאי, שישלם במיסוי עד 39.6% מהכנסתו, ככל שירוויח מעלה 441,001% (מדובר בסכומים דינמיים).

 

קרן פנסיה, קופת גמל ודמי השתלמות

בארצות הברית כל הכנסה מקרן פנסיה, קופת גמל או דמי השתלמות, תחושב כחלק מהכנסת משק הבית ועל כן תשפיע באופן ישיר גם על גובה המיסוי. לעומת זאת בישראל, משיכה של כל הכנסה כזו זוכה לפטור מלא או חלקי.

 

מיסוי הנוגעים לעצמאים

אם נדמה שבישראל מקשים על עצמאיים, הרי שבארצות הברית בנוסף לביטוח הלאומי, מע"מ ומס ההכנסה שמשלם העצמאי, מתווסף מס שנקרא מיסוי מעסיק. זהו מס בשיעור של 15% מהרווח נטו והם משולמים בנוסף לכל התשלומים שצוינו.

 

מיסוי על שכר דירה

בישראל, אדם יידרש לשלם מס על נכס שהוא משכיר רק מסכום חודשי מסוים (העומד כיום על כ-5,000 שקלים). על כן, בעלי דירות רבים יעדיפו להוריד במעט את שכר הדירה, כדי להימנע מהמיסוי. בארצות הברית לעומת זאת, נדרש לשלם מס על כל הכנסה שמקורה בדמי שכירות, ללא קשר לגובהה.

 

מיסוי הנוגע למשק בית עם הכנסה גבוהה

בארצות הברית, משק בית שמרוויח מעל סכום של 120,000 דולרים בשנה חייב לדווח לרשויות על כל הכנסה שיש לו מדמי השתלמות או מקרנות גמל. לעומת זאת בישראל, מי שיש לו הכנסה גבוהה, לא יידרש לדווח על הכנסות ממקורות שלו.

להכנת דוחות שנתיים לרשויות, פנו אלינו ונשמח לסייע.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מיסים
מס בארהב
מהו מס פדרלי בארה"ב?

מיסוי פדרלי בארצות הברית הוא שיטה מורכבת המשפיעה על כל אדם ועסק במדינה. הבנת אופן פעולת המס הפדרלי, מטרתו

החזר מס
בדיקת זכאות להחזר מס

לא רבים מודעים לכך שהם משלמים מס יותר ממה שהם אמורים לשלם בפועל וכן לעובדה שהם יכולים לדרוש החזרים

החזרי מס לעצמאיים
החזרי מס לעצמאיים

החזרי מס הם דבר שרובנו ככולנו שמענו עליו, בין אם מחברים ומבני משפחה, בין אם מהפרסומות בטלויזיה, ובין אם

שטרות באוויר
פטורים מתשלום מס

כשם שכל אזרח ואזרחית במדינה מתוקנת צריכים לעמוד בחובות, ככה גם אותם אזרחים נהנים מזכויות שונות. בין הזכויות והחובות,

קופת חיסכון
החזר מס לנכה או עיוור

אדם בעל עיוורון או נכות נאלץ להתמודד עם מציאות מורכבת, אשר מעמידה בפניו אתגרים רבים. הלקות משפיעה באופן ישיר

החזרי מס למאמנים
החזרי מס למאמנים

כמה קשה המאמנים עובדים בכל חודש כדי כדי לצבור הכנסה ראויה שתאפשר רמת חיים נאותה וגם כדי לעזור לאנשים