נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

בדיקת זכאות להחזר מס

החזר מס

לא רבים מודעים לכך שהם משלמים מס יותר ממה שהם אמורים לשלם בפועל וכן לעובדה שהם יכולים לדרוש החזרים בגין הפרשים אלו. כדי לוודא את זכאותכם לקבלת החזרי מס, תוכלו להיעזר בסימולטורים לחישוב החזרי מס וכן באמצעות חברות מקצועיות ומנוסות בתחום, כפי שנראה במאמר שלפניכם

 

שילמתם יותר? קבלו החזר

כל אזרח ישראלי בעל סף הכנסה מסוים, המתעדכן מעת לעת על ידי רשות המיסים, מחויב בתשלום מס הכנסה, חובת תשלום המשתנה מאחד לשני ובהתאם לגובה ההכנסה של כל אחד, כך שככל וההכנסה גבוהה יותר, כך חבות תשלום המס תהיה גבוהה יותר.

היות וחובת תשלום מס הכנסה נקבעת שנה מראש, ובהסתמך על ממוצע המשכורות של שנת המס הקודמת, הרי שייתכן בהחלט מצב בו מתברר בסופה של שנת המס כי שילמנו למס הכנסה יותר ממה שהיינו אמורים לשלם בפועל, כמו גם במקרים בהם לא עדכנו את נקודות הזיכוי המגיעות לנו ומעניקות לנו הנחה בתשלום המס. בגין הפרשים אלו, מגיע לנו החזר מס.

 

שלב ראשון – בדקו את זכאותכם

כיאה לרשויות הממשלתיות השונות, גם תהליך הגשת הבקשה לרשות המיסים כרוך בבירוקרטיה לא מעטה, הדורשת מאיתנו למלא טפסים שונים (טופס 106 וטופס 135 לדוגמה) ולצרף אליהם מסמכים רלוונטיים התומכים בזכאותנו לקבלת החזרי מס.

היות ומדובר בתהליך ממושך ובירוקרטי, היכול להתארך אף יותר במידה ולא מילאנו את הטפסים הנדרשים כראוי, לפני הגשת בקשת החזר המס מומלץ לוודא היטב כי אכן מגיע לנו החזר מס, הן כדי לחסוך זמן יקר והן כדי להימנע מחיובים שונים העלולים לצוץ.

 

סימולטור לחישוב החזרי המס

אחד הכלים הנפוצים והפופולאריים ביותר לבדיקת זכאות לקבלת החזרי מס הוא הסימולטור לחישוב החזרי המס. ניתן למצוא מגוון סימולטורים שונים ברחבי הרשת וכן סימולטור של רשות המיסים עצמה, המלווה בהסברים מפורטים לגבי הנתונים אותם עליכם למלא.

בסימולטור לחישוב החזרי המס תידרשו למלא פרטים מזהים שלכם ושל בן / בת הזוג, לעקוב אחרי השאלות השונות שנועדו לוודא האם מגיעות לכם נקודות זיכוי לא מדווחות וסיבות נוספות לקבלת החזר מס ובסופו של תהליך, לציין את פרטי חשבון הבנק שלכם, אליו יועבר ההחזר.

 

בדיקת זכאות עם חברה מקצועית להחזרי מס

הסימולטורים השונים אמנם מלווים בהסברים די מפורטים, אך לעיתים הם אינם מדויקים במאת האחוזים, מה עוד שמילוי שגוי שלהם, עלול להציג תמונת מצב שאינה מדויקת בתכלית. לפיכך, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

חברה מקצועית, המתעסקת בתחום החזרי המס, תוכל לסייע לכם לוודא בקלות ובדיוק מרבי, מה סכום ההחזר המגיע לכם וכן להעניק לכם ליווי מקיף ומלא, החל משלב מילוי הטפסים וצירוף המסמכים הנדרשים ועד לקבלת ההחזר המגיע לכם.

 

לסיכום

תהליך בקשת החזר המס הוא תהליך בירוקרטי, היכול להימשך זמן רב, במיוחד אם לא מילאנו/הגשנו את כלל הטפסים ובאופן מדויק. לפיכך, לפני הגשת בקשת ההחזר, מומלץ לוודא את זכאותכם לקבלת ההחזר באמצעות הסימולטורים השונים או באמצעות חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

החזר מס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מיסים
מס בארהב
מהו מס פדרלי בארה"ב?

מיסוי פדרלי בארצות הברית הוא שיטה מורכבת המשפיעה על כל אדם ועסק במדינה. הבנת אופן פעולת המס הפדרלי, מטרתו

החזרי מס לעצמאיים
החזרי מס לעצמאיים

החזרי מס הם דבר שרובנו ככולנו שמענו עליו, בין אם מחברים ומבני משפחה, בין אם מהפרסומות בטלויזיה, ובין אם

שטרות באוויר
פטורים מתשלום מס

כשם שכל אזרח ואזרחית במדינה מתוקנת צריכים לעמוד בחובות, ככה גם אותם אזרחים נהנים מזכויות שונות. בין הזכויות והחובות,

קופת חיסכון
החזר מס לנכה או עיוור

אדם בעל עיוורון או נכות נאלץ להתמודד עם מציאות מורכבת, אשר מעמידה בפניו אתגרים רבים. הלקות משפיעה באופן ישיר

החזרי מס למאמנים
החזרי מס למאמנים

כמה קשה המאמנים עובדים בכל חודש כדי כדי לצבור הכנסה ראויה שתאפשר רמת חיים נאותה וגם כדי לעזור לאנשים