נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהי הצהרת עוסק פטור ואיך מגישים אותה?

הצהרת עוסק פטור

 על פי החוק בישראל, כל אדם הפותח עסק, צריך להצהיר על ההכנסות וההוצאות שלו למס הכנסה, לביטוח לאומי, ולשלם את המיסים הדרושים. המאמר יתאר מהי הצהרת עוסק פטור וכיצד מגישים אותה.

 

מהי הצהרת עוסק פטור?

הצהרת עוסק פטור על פי התקנות בישראל קובעת שכל עסק צריך לדווח על ההכנסות שלו מדי שנה מ-1.1 ועד ה-31.12 על כל שנת מס שחלפה. זאת אומרת שהוא צריך לרכז את כל הקבלות ולהגיש אותן לביקורת של משרד רואי חשבון כדי שלא יעבור את הרף השנתי של העוסק הפטור. לאמור, מי שעובר במחזור שנתי את ה-99,893 ₪ נכון לשנת המס 2022 צריך לדווח לרשויות המס כעוסק מורשה ולשלם מע"מ.

 

ניהול ספרים ומקדמות

עוסק פטור מחויב על פי החוק להחזיק בקבלות ולנהל ספר בו מתועדות ההכנסות וההוצאות שלו אך לא לפני שהוא פותח תיק וניכוי מס במקור במס הכנסה ותיק בביטוח הלאומי. בנוסף, הוא מחויב לשלם בכל חודשיים מקדמות בהתאם להצהרה שלו במס הכנסה ומקדמות חודשיות לביטוח לאומי לפי הצהרתו.

כלומר, אם הצהיר שהמחזור השנתי שלו 6 אלף ₪ יקזזו מס וביטוח לאומי לפי סכום זה גם אם הוא מרוויח יותר או פחות בחודש מסוים. לאחר הגשת הדו"חות השנתיים, יקזזו את המקדמות והוא יצטרך לשלם תוספת או לקבל החזר במידה ושילם יותר מדי.

 

הטבות מס והוצאות מוכרות

חשוב לדעת שעל עוסק פטור חלות חובות כמו פתיחת קרן פנסיה וזכויות המקנות לו הטבות כמו פתיחת קרן השתלמות. כלומר, בכל שנת מס הוא צריך להציג אישורי מס על פנסיה וקרן השתלמות. במידה ושילם לקרן ההשתלמות 4.5% מהמחזור השנתי, יקבל הטבת מס. מעבר לכך ישנן הוצאות מוכרות שעליהן מקוזז המס כמו: נסיעות לצורך ניהול העסק, ציוד משרדי, כיבוד, ארנונה, חשמל, מים, נסיעות לחו"ל וכד'.

 

איך מגישים הצהרת עוסק פטור?

ישנן 3 דרכים להגשת הצהרת המס. הראשונה היא להגיע לסניף מס הכנסה אליו אתם שייכים ולהגיש את כל המסמכים הרלוונטיים לאחר שאספתם הכל בצורה מסודרת. הדרך השנייה היא לבצע את ההצהרה בשירות המקוון של מס הכנסה באמצעות סיסמא ומספר משתמש לאחר רישום קצר.

אז תצטרכו לסרוק את כל המסמכים לאינטרנט. הדרך השלישית היא לקבל שירות של רואה חשבון או יועץ מס שיגיש הכל עבורכם, יטפל בבירוקרטיה וייצג אתכם בצורה חוקית.

 

היתרונות של רואה חשבון

היתרונות של רואה חשבון מתחילות כבר מפתיחת התיק, דרך הגשת הדו"חות השנתיים ותשלום המקדמות ועד לעדכוני הרשויות בכל שנת מס. לסיכום, כיום כדי להחזיק עסק ולהסיר נטל ופרוצדורה שלוקחת לא מעט זמן, חשוב להכניס לתמונה רואה חשבון גם אם יש לכם עסק פטור ולא להתמודד עם רשויות המס לבד.

הנהלת חשבונות ומקדמות

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מיסים
מס בארהב
מהו מס פדרלי בארה"ב?

מיסוי פדרלי בארצות הברית הוא שיטה מורכבת המשפיעה על כל אדם ועסק במדינה. הבנת אופן פעולת המס הפדרלי, מטרתו

החזר מס
בדיקת זכאות להחזר מס

לא רבים מודעים לכך שהם משלמים מס יותר ממה שהם אמורים לשלם בפועל וכן לעובדה שהם יכולים לדרוש החזרים

החזרי מס לעצמאיים
החזרי מס לעצמאיים

החזרי מס הם דבר שרובנו ככולנו שמענו עליו, בין אם מחברים ומבני משפחה, בין אם מהפרסומות בטלויזיה, ובין אם

שטרות באוויר
פטורים מתשלום מס

כשם שכל אזרח ואזרחית במדינה מתוקנת צריכים לעמוד בחובות, ככה גם אותם אזרחים נהנים מזכויות שונות. בין הזכויות והחובות,

קופת חיסכון
החזר מס לנכה או עיוור

אדם בעל עיוורון או נכות נאלץ להתמודד עם מציאות מורכבת, אשר מעמידה בפניו אתגרים רבים. הלקות משפיעה באופן ישיר

החזרי מס למאמנים
החזרי מס למאמנים

כמה קשה המאמנים עובדים בכל חודש כדי כדי לצבור הכנסה ראויה שתאפשר רמת חיים נאותה וגם כדי לעזור לאנשים