נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איזה הלוואות ניתן לקחת לעסק לפני פשיטת רגל?

איזה הלוואות ניתן לקחת לעסק לפני פשיטת רגל?

פשיטת רגל היא מצב בו חייב או חייבים לא מסוגלים לעמוד בהתחייבות הכספיות שמוטלות עליהם, ולכן הם מוכרחים להגיע להסדר חוב שבמסגרתו יילקחו הנכסים שברשותם ויימכרו לבעלי החוב. פשיטת רגל היא תהליך קשה ולא נעים, ובמסגרתו מוטלות על פושט הרגל הגבלות פיננסיות קשות שלא פשוט להתמודד איתן. לפני שמגיעים למצב של פשיטת רגל, יש כמה דברים שניתן לעשות.

 

פשיטת רגל או סגירת העסק

ישנם שני סוגים של מצבים שמקובל לקרוא להם פשיטת רגל למרות שאחד מהם הוא לא כזה בעצם. הראשון הוא מצב של פשיטת רגל אמיתית. במצב זה, האדם פושט הרגל לא מסוגל לעמוד בהתחייבויות הכספיות שעומדות בפניו, והוא נאלץ להעביר את כל נכסיו לבעלי החוב ואף על פי כן הוא לא מצליח לסלק את חובו.

המצב השני, הוא מצב בו צריך למכור את העסק שבבעלותו של אדם מסוים בכדי לסגור התחייבויות כספיות של אותו העסק. מצב זה אינו פשיטת רגל למרות שמקובל לקרוא לו כך.

 

מה הן האופציות העומדות בפניך?

במידה ואתם עומדים בפני מצב שהעסק שבבעלותכם לא מצליח להחזיר את ההתחייבויות שלו. עומדות בפניכם מספר אופציות. ראשית, עליכם לבצע בדיקה כדי לברר האם תוכלו להעביר את העסק למצב רווחי בזמן הקרוב. במידה ואתם מאמינים שתוכלו לעשות זאת, תוכלו לעבור לפסקה הבאה.

במקרים מסוימים ולצערנו הרב יש לראות את המציאות נכוחה ולהבין שמכירה מוקדמת של העסק שלכם היא הצעד הטוב בעבורכם. במקרים רבים אין טעם להיכנס לעוד ועוד חובות שלא ברור בכלל האם ניתן להחזירם. במקרה ואתם עומדים בפני פשיטת רגל מהסוג הראשון אותו הצגנו, עליכם לבדוק האם הגיע הזמן להכריז על פשיטת רגל או שכדאי לנסות למנוע זאת על ידי הלוואה נוספת.

 

אז איזה הלוואות ניתן לקחת?

מרבית האנשים שעומדים בפני פשיטת רגל כבר מיצו את האופציות הרגילות שהיו להם ללקיחת הלוואה. לכן הלוואות מבנק או מחברת ביטוח הן לא אופציה ריאלית בעבורם. במקרים אלה הלוואה חוץ בנקאית היא כמעט תמיד האופציה היחידה.

הלוואה חוץ בנקאית כשמה כן היא, הינה הלוואה שניתנת על ידי גורם שאינו בנק. הלוואות אלה מתאפיינות בכך שהריביות עליהן גבוהות במיוחד ולא בכדי. הגוף נותן ההלוואה צריך להתמודד עם הסיכון הגבוה שבנתינת כסף לאדם שכבר נמצא בחובות.

 

הלוואות לעסקים לפני פשיטת רגל  – סיכום

בציבור הרחב מקובל לקרוא לשני מצבים שונים פשיטת רגל. האחד הוא מצב של פשיטת רגל בו כל נכסי הפושט מועברים לבעלי החוב. השני הוא מצב בו עסק לא עומד בהתחייבויות שלו ולכן יש צורך למכור אותו, מצב זה אינו פשיטת רגל בהגדרתה היבשה. במידה ואתם עומדים מול מצב של חוסר יכולת להחזיר חוב, יש לשקול לקיחת הלוואה נוספת או פנייה לאפיקים של מכירה או הכרזה על פשיטת רגל.

איזה הלוואות ניתן לקחת לעסק לפני פשיטת רגל?

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא הלוואות
השקייה
3 תנאים מיוחדים להלוואות לעסקים

ביזלנד הלוואות לעסקים נותנים מגוון שירותי הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים. בביזלנד תוכלו למצוא הלוואות בערבות קרן המדינה, ייעוץ עסקי,