נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהם תפקידי השמאי במכירת דירה?

כסף ובית

לשמאי מקרקעין תפקיד חיוני לצורך הצלחת תהליך מכירת הדירה, וזאת בשל תפקידיו הרבים. מהם תפקידי השמאי ומה חשוב לדעת רגע לפני תהליך המכירה? על כך ובהרחבה, במדריך הבא.

 

שמאי מקרקעין – מהם תפקידו?

שמאי מקרקעין הינו איש מקצוע אשר קובע את שווי הנכס לפני תהליך מכירה, ולו תפקיד בעל חשיבות עצומה, הן בעבור המוכר של הנכס הן בעבור הקובעים.למעשה, קביעת שווי הנכס ע"י השמאי מתבססת על מספר פרמטרים. ראשית כל, מבצע השמאי השוואה, וזאת באמצעות בחינה של עסקאות דומות אשר נסגרו באזור, כל זאת בצירוף של מקדמי התאמה בעבור הנכס: גודל הדירה, כיווני אוויר, גודל החדרים, תוספות כדוגמת מרפסת, גג, חנייה וכן אופציות לבנייה, באם אכן ישנן מוועדות התכנון והבנייה. בנוסף תפקידו של השמאי הוא לבחון אפיקים בדיני מקרקעין אשר כוללים את העלות הראשונית של הנכס בעת הרכישה, האם הנכס רשום כחוק והאם ישנן חריגות בנייה אשר לגביהן יש לדווח ולטפל לפני תהליך המכירה, וכן הסוגיה החשובה ביותר – האם המוכר רשום כבעל הזכויות על הדירה. לבסוף, יחליט השמאי על בסיס היוון ההכנסות מהו הסכום הצפוי למוכר כתוצאה מהמכירה, בניכוי של היטל השבחה. היטל השבחה משולם לרשות המקומית, בעקבות אישורי תוכניות אשר אושרו במהלך השנים, גם אם בעל הנכס לא ביקש זאת. לרוב, מדובר במגרשים וכן בתים צמודי קרקע, אולם ישנם מקרים בהם יוטל ההיטל על תוכניות עתידות אשר כבר אושרו, כמו למשל בזמן תמ"א 38. תפקידו של השמאי הוא לבחון את היטל ההשבחה ולייעץ בעבור המוכר האם אכן משתלם לו למכור את הנכס, בהתבסס על חישוב הסכום אותו ייאלץ לשלם לרשות המקומית בסוף תהליך הרכישה. לקבלת מידע נוסף בנושא, היכנסו לאתר https://makovern.com.

שמאי

 

 כיצד בוחרים שמאי מקרקעין?

כאמור, לתפקיד שמאי מקרקעין חשיבות עצומה בתהליך מכירת נכס, הן בעבור המוכר והן בעבור הרוכשים. למעשה, חוות הדעת של השמאי מהווה מסמך משפטי לכל דבר ועניין, ולכן יש חשיבות לפנייה לשמאי מקרקעין אשר הוסמך לנושא ובעל תעודות, כמו גם כזה אשר לו ניסיון של מספר שנים לפחות בענף. קבלת המלצות מקולגות, בני משפחה וחברים יכול לסייע באופן משמעותי לתהליך הבחירה. נדבך נוסף לבחירה של שמאי נוגע לגישה האובייקטיבית אשר עליו לנקוט, וזאת כחלק בלתי נפרד מהיותו איש מקצוע אשר צריך לתת חוות דעת מקצועית ומבוססת, ולא כזו אשר באה לשרת רק הצורך של אחד הצדדים בעסקה. עסקת מכירת נכס עשויה ליפול כתוצאה מחוסר אובייקטיביות, ולכן יש לשים דגש על בחירה של שמאי  מיומן, ישר ואובייקטיבי. בנוסף, מומלץ ליצור קשר עוד לפני עם שירות סופר אלקטריק אשר מספק שירותי תחזוקה לבית,  לצורך שדרוג הנכס לפני מכירה, לצורך העלאת שווי הנכס.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נדל"ן
חתימה על חוזה
השקעות נדל"ן לא שגרתיות

ענף הנדל"ן הוא ענף בטוח יחסית להשעות. רבים בוחרים להשקיע דווקא בנדל"ן. כמובן שגם בהשקעות אלו צריך לדעת היכן

קניית נכס
קורס נדל"ן בחיפה

נדל"ן לומדים רק במכללה יוקרתית ומובילה בתחום, המועבר ע"י איש מקצוע בכיר אשר מצליח לספק למשתתפי קורס נדל״ן בחיפה