נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו שכר התיווך המקובל בשוק בעסקאות הנדל"ן?

לחיצת יד

שוק הנדל"ן הוא אומנם שוק רווחי מאד, אך מורכב מאד.

לאור העובדה הזו, אנשים רבים נוהגים לשכור את שירותיו של מתווך.

אך, תמיד מתעוררת השאלה, האם הוא גובה ממני יותר מדי כסף? בדיוק בגלל השאלה הזו, רצוי לדעת מה הסכום הנהוג בתחום, וכך לדעת האם בחרתם במתווך הגון.

לכן ערכנו בשבילכם את המחקר ובדקנו מהו שכר התיווך המקובל בשוק הנדל"ן.

 

מה החוק אומר בנושא התשלום?

ישנן מדינות שניסו להסדיר את הנושא הסבוך של דמי תיווך וקבעו בחוק שלהם מה יהיה הגג של דמי התיווך. בישראל לא קיימת חקיקה זו. כך שכל הנושא מוסדר דרך נוהג השוק, ולכן חייבים להכיר את נוהג השוק בצורה טובה.

 

טיפ חשוב!

לפני שנרחיב על נוהג השוק בעסקאות הנדל"ן חשוב לתת את הטיפ המרכזי בתחום. בחרו מתווך אמין ששמעתם עליו דברים טובים, או ראיתם כי אנשים נוספים דירגו אותו באתרי אינטרנט. חשוב שתבחרו מתווך מהימן שיעזור לכם להוציא את העסקה לפועל עם מינימום התעסקות והוצאות. בתוך משרדי תיווך בחדרה, תוכלו למצוא מתווכים מהימנים שיעזור לכם במשימה.

 

מה הנוהג לתשלום דמי תיווך בקניית דירה?

בקניית דירה דמי התיווך נעים בסכום של בין אחוז אחד לשני אחוזים מסכום העסקה. זהו לא סכום קטן, והוא יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים. דוגמה היא דירה שנרכשה בשני מיליון שקלים. אחוז מהעסקה מגיע לסכום של 20 אלף שקלים. אם המתווך לוקח שני אחוזים הסכום יגיע 40 אלף שקלים.

ניתן לשים לב כי בין הסכומים ההבדל היחיד הוא אחוז אחד בלבד, ובכל זאת ההבדל משמעותי מאד, חשוב שתשימו לב להבדלים שכאלו בעת שכירת שירותי מתווך. אומנם אחוז אחד נראה על הנייר כמו הבדל שולי, אך ניתן לראות במבחן התוצאה כי גם אחוז אחד עושה הבדל משמעותי בעלויות העסקה והרווח שלכם.

 

מה הנוהג לתשלום דמי תיווך בהשכרת דירה?

הנוהג בשוק הוא תשלום של חודש שכירות + מע"מ למתווך. יש לבדוק האם בחוזה עם המתווך התשלום הוא על השוכר או על המשכיר. אם נקבע בחוזה כי התשלום הוא על המשכיר, והמשכיר דרש מהשוכר לשלם את התשלום, המשכיר עובר על החוק.

אולם, אם נקבע מראש כי השוכר הוא שישלם את דמי התיווך, זוהי לא "זריקת אחרות" של המשכיר, אלא פעולה חוקית, ולכן תתקבל. זהו פרט חשוב מאד שצריך לשים לב אליו בעת חתימת חוזה עם מתווך.

 

האם ניתן להתמקח?

בדרך כלל מתווכים יהיו פתוחים למשא ומתן על שכר הטרחה, אך שימו לב כי ככל שתשלמו יותר ככל הנראה יהיה יותר עניין בעסקה שלכם, כי המתווך ירצה אחוז גדול יותר ממנה. כך המתווך יעלה את ערך הנדל"ן שלכם, דבר שיעזור בטווח הארוך.

מטבעות

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא נדל"ן
חתימה על חוזה
השקעות נדל"ן לא שגרתיות

ענף הנדל"ן הוא ענף בטוח יחסית להשעות. רבים בוחרים להשקיע דווקא בנדל"ן. כמובן שגם בהשקעות אלו צריך לדעת היכן

קניית נכס
קורס נדל"ן בחיפה

נדל"ן לומדים רק במכללה יוקרתית ומובילה בתחום, המועבר ע"י איש מקצוע בכיר אשר מצליח לספק למשתתפי קורס נדל״ן בחיפה

מבנה בבניה
אזורי מסחר והייטק בחולון

מחפשים לבצע השכרה של משרד? ובכן, העיר חולון מהווה הזדמנות מצוינת בעבורכם להשכרה של משרדים, וזאת בשל פיתוח מואץ