נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הר הכסף – סכום שעושה הבדל גדול

מגדל שטרות 500

רבים מאזרחי ישראל אינם מודעים לכך שיש ברשותם כספים רדומים אשר נמצאים בקרנות השונות, כספים אשר יכולים לשנות מאוד את מצב חשבון הבנק שלהם.

 

הר הכסף – מהו?

הר הכסף והר הביטוח הינם פרויקטים ממשלתיים חינמיים אשר נעשו ביוזמת משרד האוצר, זאת לאור התופעה של אזרחים רבים אשר ברשותם חשבונות אשר מוגדרים כ"רדומים" – כאלו שבהם לא בוצעה תנועה במשך תקופה ארוכה ולא ניתן היה ליצור עמם קשר.  הר הכסף מאפשר לאזרח לבדוק היכן צבורים לו כספים הנוגעים לחסכונות פנסיוניים, פוליסות לביטוח חיים וחשבונות בנק. כמו כן, ניתן לאתר באמצעותו חשבונות לא פעילים שהבנק לא הצליח ליצור קשר עם בעליהם סמוך למועד פירעונם, במשך חודשיים, או חשבונות בנק על שמו של קרוב משפחה שנפטר. בנוסף, קיים הר ביטוח אשר מאפשר לצרכן לבדוק היכן צבורים לו כספים הנוגעים לקרנות הביטוח הכוללים בין השאר הפרשה חודשית של כספים ממקום העבודה, כמו גם ביטוח בריאה, ביטוחי בריאות חיים ועוד.

 

בדיקת הר הכסף

 

אילו פרטים נצטרך לרשום כדי לאתר את הכספים האבודים?

עלינו למלא פחות פרטים מאלו שאנו ממלאים בעת בקשה להחזרי מס. על מנת לבצע את הפעולה לאיתור הכספים יש להכניס לאתר את מספר תעודת זהות מלא וכן תאריך ההנפקה של תעודת הזהות. בנוסף, תידרשו לענות האם הונפק לכם דרכון או יצאתם מהארץ במהלך שלוש השנים האחרונות. יש לציין כי במקרה של איתור חשבונות עבור אדם שנפטר, יש צורך גם להקליד את תהליך הפטירה ותעודת הזהות של הנפטר. תוצאות החיפוש כוללות האם אכן קיים חשבון אך לא את סוג החשבון או היתרה הקיימת. לצורך קבלת המידע המלא יש צורך לפנות לגוף הפיננסי בו אותר הכסף והם מחוייבים לענות בהקדם, דבר שבדרך כלל לא מתרחש אלא מדובר בהליך בירוקרטי לא פשוט.

 

בכמה כסף מדובר?

למשרד האוצר ישנם נתונים על כך שקיימים יותר מ-15 מיליארד שקלים בחסכונות ללא פעילות אשר ממתינים לבעליהם. ע"פ נתונים שונים בכ 60 אחוז מהפקדונות קיימת יתרות סכום של כ 1,000 ₪ אך קיימים עשרות אלפי פקדונות בהם ישנם סכומים גדולים אשר בכוחם לשנות את מצבכם הכלכלי, כמו גם לאפשר לצאת לחופשה מפנקת או לרכוש מלתחה חדשה.  באמצעות ליווי צמוד של חברת הר הכסף (חברה פרטית) ניתן לאתר את הכספים בצורה קלה הרבה יותר זאת באמצעות באמצעות דו"ח קריא, יחס אישי, איתור ביטוחים ופקדונות וכל זאת תוך ליווי צמוד של מיטב המומחים בתחום אשר יקלו עליכם בביצוע ההליך וזאת על מנת לאתר הן את הכספים האבודים והן מציאת כספים אשר לא נמשכו ואשר כעת מוגדרים כחשבונות "רדומים" אשר אין בהם שימוש. כאמור, מדובר בכספים אשר בכוחם לשנות את מצבכם הכלכלי, לעזור לכם עם המשכנתא שלקחתם ועל כן באמצעות השירות החדשני הזה ניתן לאתר כספים ולמשוך אותם בקלות ובמהירות.

 

לעוד מידע בנושא:

https://www.shakoof.org.il

 

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים פיננסים
קופה וכסף
מהי קופת הגמל הכי משתלמת

אחת מהדרכים לחיסכון כספי ומשתלם היא קופות גמל. קיימות היום מספר אפשרויות גם באפיק זה. איך יודעים מה העדיפה