נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

4  הסיבות בגינן הבנק מסרב לתת לך הלוואה

לְהַלווֹת

לא כל אחד שיגיע לבקש הלוואה מהבנק, יקבל אישור. יש מגוון סיבות בגינן הבנקים מסרבים להלוואה וכך, גיוס הכספים ללווה הופך למורכב יותר. לאחר שמקבלים סירוב הלוואה מהבנק, חייבים לעצור ולבדוק מהי סיבת הסירוב. אין עניין להמשיך באותה מתכונת ולפנות אל גופי מימון שונים וכך בעצם להעלות את הסיכויים לקבלת סירובים נוספים. 

 

למה הבנקים מסרבים לאשר הלוואות?

הסיבות לקבלת סירוב הן לגמרי מגוונות. זה יכול להיות בגלל בעיה שטחית שניתן לסדר אותה ברגע קצר, לעומת בעיה פיננסית מורכבת המצריכה המתנה של מספר שנים עד לסידור העניין. כך או כך, כדאי שתכירו את הסיבות בשלן מתקבל סירוב. לאחר קבלת סירוב חשוב לפנות לאיש מקצוע מומחה בגיוס הלוואות למסורבים למניעת עוגמת נפש נוספת.

 

יכולת החזר נמוכה

הבנקים כפופים להנחיות בנק ישראל בנוגע לתנאי ההלוואות וכך, לפני כל הלוואה הבנקים חייבים לבדוק את גובה ההכנסה הפנויה של הלווה. לווה שאין לו יכולת החזר מספקת בגלל הכנסה נמוכה או הוצאות רבות, לא יוכל לקבל אישור להלוואה. כדי להתגבר על יכולת החזר נמוכה יש להעלות את גובה ההכנסות ככל הניתן או לחילופין לפרוס את ההלוואה לתקופה ארוכה יותר ובכך להקטין את גובה ההחזר הנדרש.

 

דירוג אשראי נמוך

לפני שהבנקים מאשרים הלוואה הם בודקים את דירוג האשראי של מבקש הלוואה. הדירוג מצביע בסופו של דבר על התנהלותו הכלכלית של הלווה וכך קל יותר לבנק להעריך את גובה הסיכון הנלווה לאישור ההלוואה. אדם שלא עומד בהתחייבויותיו הכלכליות, צ'קים חוזרים לו והוא בעל התחייבויות רבות, יהיה בעל דירוג אשראי נמוך והבנק יראה סכנה לאשר לו את ההלוואה.

כאשר הבנקים מסרבים לאשר הלוואה בגלל דירוג נמוך חשוב לפנות למומחים לבדיקת האפשרות לניקוי הדירוג. וכשאין ברירה פונים לקבל הלוואה זמנית מגופים חוץ בנקאיים.

 

הגשת ניירת לא נכונה

בלא מעט מקרים הבנקים דורשים ניירת ומסמכים לצורך בדיקת הנתונים. כאשר הבנק לא מקבל את כל המסמכים הנדרשים לאישור ההלוואה, הוא יסרב לה מחוסר פרטים מספקים. כך לווה יכול לחשוב שיש בעיה פיננסית בהתנהלות שלו, למרות שלולא היה מברר מול הבנק את סיבת הסירוב היה מגלה כי מסמך אחד חסר היווה את מקור הבעיה.

 

גיל צעיר או מבוגר מידי

הבנקים רוצים להבטיח את עצמם וכך משכנתאות מאושרות עד גיל 60, אך גם הלוואות הן כך. הבנקים לא יאשרו בקלות הלוואה לצעירים בני פחות מ-21. כדי להתגבר על מכשול הגיל ניתן להוסיף ערב או ערב משלם להלוואה וכך בעיית הגיל פוחתת. יש מבוגר נוסף שמעורב בהלוואה.

 

לסיכום

יש לא מעט הלוואות הנענות בסירוב. הסיבות לקבלת סירוב הן מגוונות. כאן סיכמנו 4 סיבות מובילות יחסית. אך מה שחשוב לזכור הוא לפעות בחוכמה במקרה של סירוב.

לְהַלווֹת

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא הלוואות
השקייה
3 תנאים מיוחדים להלוואות לעסקים

ביזלנד הלוואות לעסקים נותנים מגוון שירותי הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים. בביזלנד תוכלו למצוא הלוואות בערבות קרן המדינה, ייעוץ עסקי,