נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ביטוח נסיעות לחו"ל

סמל ביטוח

אין מי שלא אוהב לטוס לחו"ל. אפשר לטוס במסגרת משפחתית, זוגית, נסיעת עבודה או נסיעה שיש לה מטרה מסוימת. תמיד יש התרגשות וציפייה גדולות לקראת הנסיעה וכמובן שיש לא מעט דברים לארגן, לברר, לבדוק ולקבוע. מעבר לווידוא שהדרכון בתוקף, שיש מספיק בגדים מתאימים ולתכנון לוח הזמנים ביעד עצמו – יש דבר חשוב מאד שאסור להקל בו ראש והוא רכישת פוליסת ביטוח נסיעות. הפוליסה מורכבת מלא מעט סעיפים שיש ביכולתם לסייע רבות במקרים, חלילה, שבהם נושא זה או אחר משתבש במהלך הנסיעה ולכן יש חשיבות גבוהה מאד לשימת לב לכל הפרטים הקטנים, כמו גם למילוי מדויק ומדוקדק של כל השאלות והנתונים הדרושים לשם קביעת תמהיל הפוליסה.

בשביל מה בכלל צריך ביטוח נסיעות לחו"ל?

הרבה מאד דברים יכולים להשתבש בזמן שנמצאים בחו"ל – מישהו עלול להזדקק לשירות רפואי כלשהו, מזוודה עלולה ללכת לאיבוד או שיכול להיגרם נזק לחפץ יקר ערך. כל אלה יהיה כרוכים בהשקעת זמן על מנת לפתור אותם ובדרך כלל גם בהוצאת כספים ולא מעט. כאשר פוליסת הביטוח מתאימה בדיוק לנוסעים ולאופי הנסיעה – היא תכלול סעיפים שיכסו כל מקרה שעלול לקרות וכך לנוסע גם יהיה אל מי לפנות על מנת לקבל סיוע והוא גם יקבל פיצוי כספי בגין אותו אובדן או טיפול רפואי. פוליסות הביטוח העוסקות כיום בנסיעה לחוץ לארץ כוללות סעיפים קבועים שתמיד נמצאים בהן (אך ניתנים להסרה על פי שיקול דעתו של הנוסע ובחירתו) וישנם גם  סעיפים שהוא יכול לבחור להוסיף ומתאימים לאופי הנסיעה שלו.

מטיילים

מה כוללת פוליסת ביטוח נסיעות?

רוב הנסיעות לחו"ל הן נסיעות של כיף והנאה ולכן הביטוח צריך להיות מינימלי ולכן כולל סעיפים סטנדרטיים של מקרים שעלולים לקרות לכל אחד – סיוע במקרה של פגיעה או פציעה, החזר כספי במידה ומבטלים את הנסיעה מסיבות כאלה ואחרות ופיצוי בגין כבודה שהלכה לאיבוד על תכולתה. אלה בדרך כלל הכיסויים המספיקים. מעבר לזה ניתן לבחור כיסויים נוספים, כתלות ביעד הנסיעה, במטרת הנסיעה וברצונו האישי של הנוסע. להלן כמה דוגמאות לסעיפים שניתן להוסיף לפוליסת הביטוח והם אמנם יעלו את המחיר אך יספקו לנוסע הרבה שקט נפשי – כיסוי עבור פגיעה שמקורה בביצוע פעולות ספורט אקסטרים (סקי, טיולי אופנועים או ג'יפים ועוד), הטסה רפואית מיוחדת בשל מצב רפואי בעייתי (מתאים ליעדים שתדירות הטיסות מהם לישראל נמוכה), ביטוח עבור אובדן של מחשב נייד או טאבלט  ועוד. (למה כדאי לעשות ביטוח בריאות פרטי?)

איך בוחרים פוליסת ביטוח נסיעות?

אנשים בריאים שלא נוטלים תרופות על בסיס קבוע ולא עברו טיפולים רפואיים בחודשים שקדמו לנסיעה בדרך כלל לא יצטרכו לענות על הרבה שאלות או להצהיר הצהרות מיוחדות. הפוליסה שלהם תהיה סטנדרטית ובדרך כלל גם לא יקרה כלל וכלל. לעומתם, אנשים שחולים במחלות כרוניות (גם אם כאלה שלא מפריעות לתפקוד יומיומי שגרתי) או נוטלים תרופות על בסיס קבוע – יתכן ויצטרכו לשלם מעט יותר, שכן חברת הביטוח לוקחת עבורם סיכון מסוים בעצם הביטוח שלהם. לצורך בחירה והתאמה של פוליסת הביטוח לקראת הנסיעה יש לענות על כמה שאלות ובמידה ומתעורר נושא שמצריך בדיקה מעמיקה – יעשה זאת נציג החברה עבור הנוסע ויחזור אליו עם כל התשובות והפרטים המדויקים והמתאימים לו. חשוב להבין את המשמעות של מסירת מידע חלקי או שגוי, שכן בבואו של הנוסע לתבוע את חברת הביטוח – ייבדק לעומק שנושא התביעה אכן נדון בטרם הנסיעה.

איך משתמשים בביטוח?

בתקווה שלא יהיה בכך צורך כמובן, אך אין ספק שצריך לדעת מה לעשות במקרה ונדרש סיוע של חברת הביטוח בנוגע לאחד הסעיפים של הפוליסה. באישור הפוליסה, שאותו צריך הנוסע להדפיס ולקחת איתו לנסיעה יופיע מספר טלפון שדרכו אפשר ליצור קשר עם נציגי חברת הביטוח ומכיוון שמדובר בנסיעות לכל רחבי העולם – אפשר יהיה לבצע את השיחה 24 שעות ביממה. מספר הטלפון יכול להיות ישראלי או כזה המקושר לסוכנות ביטוח מקומית שעובדת בשיתוף פעולה עם חברת הביטוח. כך יכול הנוסע לדווח מיד על שקרה ולקבל הנחיות כיצד לפעול ומה לעשות. מומלץ לשמור את המספר בטלפון הנייד שנוסעים איתו על מנת שהוא יהיה בהישג יד ואפשר יהיה לשלוף אותו ללא עיכוב בכל רגע דרוש ובכל מקום שנמצאים בו, גם אם מחוץ לחדר המלון או במהלך טיול.

ביטוח נסיעות לחו"ל – לא להקל ראש ולעשות בתבונה!

בשנים האחרונות חלה מגמה של הוזלת הנסיעות לחוץ לארץ – טיסות, השכרת כלי רכב, בתי מלון ואפשרויות אירוח וכמובן חבילות נופש מוכנות. יחד עם זאת, כדאי מאד שלא לנסות לחפש דרכים להוזיל את פוליסת ביטוח הנסיעות. על הפוליסה להתאים בדיוק למי שנוסע ולהיות מותאמת למצבו הבריאות. כל אחד ואחד מהנוסעים חייב פוליסה על שמו, כולל תינוקות מגיל אפס. לא מומלץ לנסות לעגל פינות או להסתיר מידע שנראה לא רלוונטי או לא משמעותי, כי סופו של מידע זה להיות הגורם שיכריע בין קבלת סיוע מחברת הביטוח לבין תחושתו של הנוסע שאין לו אל מי לפנות ושאי אפשר לעזור לו.

לפרטים נוספים: https://www.shakoof.org.il

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוחים