נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תכנון פיננסי נכון של גיל הפרישה

גיל הפרישה ראשית

תכנון פיננסי נכון לקראת גיל הפרישה הוא כורח המציאות הנוכחית, וזאת לאור מציאות בה רבים עלולים למצוא את עצמם ללא קצבה חודשית מספקת. כיצד אם כן ניתן בצע תכנון פיננסי נכון? להלן הפרטים בעבור כל אזרח במדינת ישראל.

 

הכנה לגיל הפרישה – חשיבות תכנון פיננסי נכון

גיל הפרישה עומד כיום על גיל 72 לגברים ו 62 לנשים, אולם בשנים הקרובות ועם העלייה באיכות החיים החלו מהלכי חקיקה מתקדמים בכדי להעלות את גיל הפרישה, בהתאם לעלייה בתוחלת החיים. עם זאת, במציאות הכלכלית הנוכחית רבים אינם מודעים לעובדה כי בעתיד הקרוב או הרחוק הם עלולים למצוא את עצמם עם קצבה חודשית פנסיונית נמוכה, לעיתים בגובה של עד 1,900 ₪ בלבד. בעבור הדור הצעיר המצב מורכב עוד יותר, וזאת בשל תחזיות קודרות אשר עיקרן נוגע לעובדה כי ככל הנראה ילדי שנות ה 90 (מוגדר כדור ה Y) לא יקבלו קצבת פנסיה ראויה, ולכן רבים ימצאו את עצמם חוזרים לשוק העבודה, גם בגילאי הזקנה.

 

כיצד מבצעים תכנון פיננסי נכון?

, תכנון פיננסי נכון של גיל הפרישה אשר נעשה באמצעות מתכנן פנסיוני בעל ניסיון יכולה להבטיח כי בעת הגעתכם לגיל הפרישה, תוכלו ליהנות מקצבה חודשית קבועה אשר תשמר את איכות חייכם, כמו גם תאפשר לכם להיות בטוחים כי עתידכם  ועתיד המשפחה שלכם מבחינה כלכלית מובטח . בנוסף, תכנון פיננסי נכון יכול להועיל בעבור עובדים אשר חסכו במשך שנים ומעוניינים למשוך את הכסף, ללא תשלום מס. מדובר בהטבה אשר ניתנת במסגרת תיקון חוק 190 אשר קובע כי מי אשר חסך כספים והפקיד אותם בקופת הגמל יכול בעת הגעתו לגיל הפרישה למשוך את הכסף כסכום חד פעמי ולשלם בעבורו מס בגובה של 15%, או לקבל קצבה חודשית פטורה ממס, למשך שארית החיים. משום כך, עליכם לבצע תכנון פיננסי נכון מוקדם ככל האפשר, כך שתוכלו להתחיל ולהפריש כספים אשר בעתיד יגיעו אליכם כהון נזיל, כפי שנסביר כעת.

גיל הפרישה

מדוע חשוב להכיר את תיקון חוק 90?

במסגרת תיקון חוק 190 אשר נחקק בשנת 2012,  ניתן להוריש את הכספים אותם הפרשתם בקופת הגמל לבני המשפחה, ולכן מדובר באפיק השקעה משתלם אשר יוצע לכם במסגרת יצירת קשר עם מתכנן פנסיוני מנוסה. קופת הגמל כמו גם קרן השתלמות הן רק שתי אפשרויות אשר ניתנות לכם במסגרת תכנון פיננסי נכון, ולכן מדובר באפיקי השקעה אותם עליכם לקחת בחשבון בעת הגעתכם לפגישת ייעוץ. זאת ועוד, לא כולם זכאים לקבלת ההטבות, ולכן בעת פגישה עם יועץ תתבקשו להעביר לידו באמצעות חברה מקצועית אשר מבצעת שליחויות לכל הארץ מסמכים הנוגעים להפקדות אותן ביצעתן וכן הפקדות עתידות, כמו גם תדפיסי חשבון בנק וחסכונות.

עוד פרטים תמצאו כאן: https://www.carmelaronot.co.il.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים פיננסים
קופה וכסף
מהי קופת הגמל הכי משתלמת

אחת מהדרכים לחיסכון כספי ומשתלם היא קופות גמל. קיימות היום מספר אפשרויות גם באפיק זה. איך יודעים מה העדיפה