נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רוצים לפתוח עסק? 5 דברים שכדאי לעשות לפני!

דברים שכדאי לעשות לפני פתיחת עסק

פתיחת עסק הוא צעד משמעותי ומאתגר. יש להתחשב בגופים שונים כמו רשויות המס, תפקידי העובדים וניהול תקין עם תכנית כלכלית. קבלו 5 דברים שכדאי לעשות לפני שפותחים עסק.

 

1. התייעצות עם מומחים

ייעוץ לפני הקמת עסק הוא דבר הכרחי על מנת שהעסק יזרום מבחינה כלכלית ושיווקית. הייעוץ המקצועי מותאם אישית למהות העסק ולבעליו בהתאם למטרות וצרכי העסק. מכיוון שבין העסק ועסקים דומים לו יש תחרות, צריך לבצע ניתוח שוק ולהגדיר אסטרטגיות ניהוליות שיסייעו לקבלת החלטות קריטיות. כאשר הייעוץ מגיע ממומחים בעלי ניסיון ניתן למזער סיכונים ולשפר תהליכי אופטימיזציה על מנת שהעסק יזרום ויהיה אפקטיבי. הייעוץ אף מתמקד ביישום התוכניות העסקיות ומסייע לעסק לבנות תוכנית כלכלית, להקים צוות עבודה ולנהל תקציבים.

התייעצות עם מומחים

2. לבחור שם לעסק

כחלק מהגשמת החלום להקים את העסק האידיאלי יש לבחור לו שם שיסייע לעסק למכור. לאחר בחירת השם חשוב לבדוק את הדומיננטיות שלו. כלומר, האם אין עסק דומה הנושא את אותו השם. ככל שהשם יהיה מקורי כך העסק שלכם יהיה ייחודי יותר. במקרים בהם השם זהה לעסק אחר שיש לו ביקורת שלילית ולכן הלקוחות הפוטנציאלים עלולים להתבלבל בין בתי העסק. בנוסף, אם מדובר על שם דומיננטי לא מומלץ לצבור מתחרים לעסק עם אותו שם.

 

3. תוכנית כלכלית

לפני שפותחים עסק צריך לבדוק את ההיתכנות הכלכלית שלו. האם העסק יהיה רווחי בעתיד, מה יהיו הרווחים, צפי של הכנסות מול הוצאות, האם יש מספיק חסכונות ואשראי כדי לפתוח את העסק, האם לעסק יהיה חשבון בנק נפרד מהחשבון האישי, כיצד לבצע קידום מכירות ולצבור לקוחות כדי שלעסק יהיו הכנסות, כמה עובדים יהיו בעסק, מה יהיו ההוצאות הקבועות של העסק (דמי שכירות על משרד, משכורות לעובדים), כמה כסף נשקיע בעסק על מנת שישרוד, תקציבים לשיווק ופרסום ועוד.

 

4. מה הסטטוס של העסק במס הכנסה

לפני שפותחים עסק צריך להחליט האם העסק יהיה בסטטוס של עוסק פטור או עוסק מורשה במס הכנסה. ישנה גם אפשרות לסטטוס של חברה או שותפות. ההגדרה תשליך על תשלומי מע"מ וביטוח לאומי. לפיכך, מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון לפני שפותחים תיק במס הכנסה.

 

5. שיווק העסק

לפני שפותחים עסק צריך להחליט מה יהיו האסטרטגיות השיווקיות שלו. כלומר, איך נפרסם אותו. האם יהיה לעסק אתר באינטרנט, האם צריך לידים, תכנים ומאמרים, פרסום ברשתות חברתיות וכד'. ניתן לקבל ייעוץ של קידום מכירות באינטרנט על מנת שהעסק יופיע בעמוד החיפוש הראשון של גוגל כדי לצבור כמה שיותר לקוחות ודרכים נוספות לשיווק. לסיכום, פתיחת עסק הוא אירוע מרגש עם הרבה משימות ומטרות שיש לדייק אותם. לפיכך, ייעוץ עסקי מקצועי מחברה בעלת מוניטין יהיה יעיל ומפרה לפני פתיחת עסק.

להקים עסק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים