נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהם ההבדלים בין עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ

עו"ד מע"מ

אתם מתכננים להקים עסק חדש? בין אם אתם מתכננים להקים עסק בתחום כזה או אחר ולהפוך לעצמאים, עליכם לנהל את העסק שלכם לפי החוקים השונים החלים על בעלי עסקים. כשאדם רוצה להקים עסק, הוא ייתקל בשלושה מושגים דומים במהלך המחקר המקדים שהוא יבצע – עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ. במאמר הבא נסביר מה המשמעות של כל מושג כזה ומה ההבדלים השונים בין המושגים הללו.

 

צורות התאגדות עסקית

כשאדם מעוניין לפתוח עסק, לפי החוק במדינת ישראל, הוא לא יכול כך סתם להחליט בבוקר של יום בהיר אחד שהוא מתחיל בפעילות עסקית. לפני שהוא יתחיל בפעילות העסקית שהוא מעוניין לבצע, הוא יצטרך להסדיר את צורת ההתאגדות העסקית שלו. ישנן שלוש צורות התאגדות עסקיות – עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ.

אחד השלבים המבלבלים בתהליך של הפיכה לעצמאי ופתיחת עסק, היא הבנה מהי צורת ההתאגדות העסקית המתאימה עבור העסק שלך. במקרים רבים לא מדובר בהעדפה אישית, אלא בקריטריונים שקובע החוק. בין היתר, ההבדלים בין צורות ההתאגדויות הללו קשורות להכנסה שנתית, לתחום העיסוק ולצורה בה מנוהלים החשבונות. בררו עם עו"ד מע"מ מומלץ לגבי פרטים נוספים בנושא.

 

עוסק פטור

זוהי צורת ההתאגדות העסקית הפשוטה ביותר. היא מצריכה את ניהול החשבונות הפשוט ביותר מבחינת בעל העסק. עוסק פטור קרוי כך מכיוון שהוא פטור מגביית מע"מ מלקוחותיו. כאשר הוא נותן שירות או מוכר מוצר כלשהו אל לקוח, הוא מחויב להוציא קבלה, אך אינו יכול להנפיק חשבונית מס.

עצמאי ייחשב לעוסק פטור אם מחזור ההכנסות השנתי שלו נמוך מהסכום שנקבע בחוק. סכום זה משתנה ומתעדכן באתר של רשות המיסים מדי שנה.

 

עוסק מורשה

זוהי צורה קצת יותר מורכבת מהעוסק הפטור. העוסק המורשה ייחשב לאחד כזה מהרגע בו ההכנסה השנתית שלו גבוהה יותר מרף ההכנסה שבגינו נחשב העוסק לעוסק פטור. העוסק המורשה גובה מע"מ מהלקוחות שלו, כך שלמחיר אותו הוא יבקש יתווסף מס ערך מוסף בגובה של 17% אחוזים.

ישנם מקצועות מסוימים שעצם העיסוק בהם בתור עצמאים מחשיב אתכם לעוסקים מורשים מבלי קשר להכנסה שלכם, כמו סחירה או תיווך בנדל"ן או ברכב, אדריכלות, עריכת דין, פיזיותרפיה ועוד מקצועות נוספים שניתן למצוא באתר רשות המיסים.

 

חברה בע"מ

זוהי צורת התאגדות עסקית מורכבת יותר. מדובר על ישות משפטית הנפרדת מבעליה, שההתאגדות בה נעשתה במטרה עסקית ליצירת רווחים. לפי החוק, בעלי החברה נחשבים למי שמחזיקים במניות החברה, ועל בעלי המניות לא חלה חובה משפטית. בצורת התאגדות זו ניתן לתכנן את המס בצורה מורכבת יותר, אך גם חשוב לציין שניהול החשבונות בהתאגדות זו הוא מורכב יותר.

במצבים בהם לחברה יש חובות למשל, עקב האחריות המשפטית על החברה ולא על בעלי המניות, לא ניתן לבצע פעולות כנגד בעלי החברה, כמו עיקול רכוש.

עו"ד מע"מ

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עוד לצוואה
מה ההבדל בין ירושה לצוואה?

כשאדם הולך לעולמו, הרכוש והנכסים שלו מועברים לאדם או לגוף אחר, וזאת בהתאם לחוק ולמסמכים משפטיים שונים שנחתמו מראש.

עורך דין מס הכנסה
כמה עולה עו"ד מיסים ב-2023

כחלק מהחיים האזרחיים שלנו, אנחנו מחויבים לבצע חובות שונות. החובות הללו משתנות בין מדינות ואפילו בין אזרחים שונים. למרות

צבא ראשית
תביעת נקע בקרסול בצבא

זה נכון שישנן פציעות יותר חמורות מאשר נקע בקרסול בצבא, אבל זה לא אומר שאתם סובלים פחות מאנשים אחרים.