נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נפגעת מקורקינט? מה לעשות?

נפגע מקטנוע

בין אם מדובר בפגיעה של הולך רגל מקורקינט חשמלי ובין אם בפגיעה של רוכב קורקינט לבין רכב ניתן להגיש תביעה עבור נזקי גוף. המאמר הבא יפרט מה לעשות.

 

מה זה קורקינט חשמלי?

אם בעבר הילדים היו רוכבים על קורקינטים לא ממנועים, היום כבר כמעט ולא רואים כאלו. הפופולריות של הקורקינט החשמלי תפסה תאוצה בשנים האחרונות בשל יתרונות הזמן והחנייה. מבוגרים רבים רוכבים על קורקינטים ממונעים על מנת לדלג על הפקקים בדרך לעבודה בעיקר בשטחים עירוניים.

על פי התקנות ניתן לעשות שימוש בקורקינט במשקל 12 ק"ג שמהירותו 12 קמ"ש עם הספק מנוע של 100 ואט. מכאן יוצא שלא מדובר בכלי רכב ולכן נוסעים איתו רק על המדרכה. הרוכב על הקורקינט צריך לנקוט במשנה זהירות מאחר והרכיבה נעשית על המדרכה. כאשר הקורקינט דורס הולך רגל ישנן בעיות משפטיות מכיוון שאינו נחשב לכלי תחבורה. למידע נוסף הקליקו על הקישור https://fclaw.co.il.

 

מה עושה הולך רגל שנפגע מקורקינט?

במידה ומתרחשת תאונת דרכים בין קורקינט ממונע לבין הולך רגל ניתן לתבוע את הרוכב במשפט אזרחי. לעומת זאת, כאשר בתאונה הולך רגל נפגע מרכב התביעה נעשית מתוקף חוק הפלת"ד על מנת לקבל פיצויים על נזקי גוף. לגבי השאלה אם פגיעה מקורקינט ממונע כדין רכב ממונע עדיין אין פסיקה למרות שמדובר במכשיר עם כוח מכני המונע על הקרקע.

זאת אומרת, שבית המשפט הוא זה שצריך לפסוק אם ניתן לתבוע פלת"ד או לא. בכל מקרה יש עילה לפיצוי בתביעה נזיקית אזרחית. בנוסף, תביעת הפלת"ד נעשית מול ביטוח החובה של הנהג ולרוכב הקורקינט אין בחוק מחויבות לעשות ביטוח כזה.

 

מה עושה רוכב קורקינט שנפגע ממכונית?

על פי חוק הפלת"ד רוכב קורקינט יכול לתבוע את חברת הביטוח של הנהג הפוגע ברכב מנועי כשם שהולך רגל יכול לתבוע את הפיצוי וזאת מבלי שיוכיחו האם הם אשמים או לא. במקרה של תאונת פגע וברח גם רוכב הקורקינט וגם הולך הרגל יתבעו את חברת כרמית ולא על פי הפלת"ד מכיוון שלא ניתן לתבוע את חברת הביטוח כי הפוגע ברח.

יחד עם זאת, ב-2012 תוקן החוק העוסק ברוכבי הקורקינטים ובו נאמר שרוכב על קורקינט שנפגע ממכונית במהלך נסיעה לא יהיה רשאי לקבל פיצוי על ההוצאות שלו כתוצאה מהתאונה. לפיכך, רוכב קורקינט שנפגע יוכל להגיש תביעת נזיקין אזרחית נגד הפוגע.

 

כיצד להתנהל לאחר פגיעה מקורקינט?

לסיכום, הדבר הראשון שיש לעשות לאחר פגיעה מקורקינט הוא בדיקה רפואית ראשונית ותיעוד התאונה. יש לשמור על כל המסמכים הרפואיים ולפנות לעורך דין תאונות דרכים לקבלת ייעוץ והכוונה. עורך הדין יסייע לכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם עקב הפגיעה בתביעת נזיקין שיכסה את הנזקים הגופניים, עוגמת הנפש והפסד ימי עבודה.

נפגע מקטנוע

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עוד לצוואה
מה ההבדל בין ירושה לצוואה?

כשאדם הולך לעולמו, הרכוש והנכסים שלו מועברים לאדם או לגוף אחר, וזאת בהתאם לחוק ולמסמכים משפטיים שונים שנחתמו מראש.

עורך דין מס הכנסה
כמה עולה עו"ד מיסים ב-2023

כחלק מהחיים האזרחיים שלנו, אנחנו מחויבים לבצע חובות שונות. החובות הללו משתנות בין מדינות ואפילו בין אזרחים שונים. למרות

צבא ראשית
תביעת נקע בקרסול בצבא

זה נכון שישנן פציעות יותר חמורות מאשר נקע בקרסול בצבא, אבל זה לא אומר שאתם סובלים פחות מאנשים אחרים.