נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

משכנתא לרכישת דירה בפרויקט יוקרתי

החזר חודשי

בין אם קונים דירה בהתחדשות עירונית ובין אם בפרויקט יוקרתי אחר, לא ניתן להימנע מלקחת משכנתא.

המאמר יעסוק במשכנתא לרכישת דירה בפרויקט יוקרתי.

 

אחוזי המימון בדירות יוקרתיות

כאשר מדובר באחוזי המימון של הבנק אין זה משנה באלו פרויקטים תרכשו את הדירה המיועדת. על פי המדרגות שקבע בנק ישראל, הבנק למשכנתאות יכול לתת 75% מימון למי שרוכש דירה ראשונה ועליו יהיה להשלים את ההפרש בהון עצמי או הלוואה חוץ בנקאית. אם אתם משפרי דיור ורוצים לעבור לדירה חדשה, הבנק יעניק לכם הלוואה שהיא 70% מערך הדירה ולמי שקונה דירה להשקעה הבנק יעניק רק 50% מימון. בנוסף המדינה מאפשרת לקבל זכאות למשכנתא נוספת בריבית קבועה ונמוכה של 2% ובתנאים מועדפים לזוגות צעירים ורווקים בני 30 הקונים דירה במרכז הארץ, או מגיל 21 באזור עדיפות לאומית. על מנת לאפשר לחסרי דיור ולמשפרי דיור לקנות דירה בפרויקט יוקרתי ובתנאים טובים, משרד הבינוי והשיכון יצא בפרויקטים שהזכאות לרכישת הדירות בהם נערכת באמצעות הגרלה. על אף זאת, אחוזי המימון נותרו על טילם ויש לקחת בחשבון את ההון העצמי.

 

אלו דברים נוספים יש לקחת בחשבון כשלוקחים משכנתא?

לפני שאתם לוקחים משכנתא חשוב שתפנו ליועצי משכנתאות בבנקים או ליועצים פרטיים שיספרו לכם כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שלוקחים משכנתא! הכי קריטי זה להבין שכל הלוואה מחייבת החזר וכאשר לוקחים משכנתא ב-3 השנים הראשונות משלמים רק את הריביות שבהתחלה יהיו נמוכות אך יעלו בהדרגה ושלא נדבר על מחיר הקרן. לפיכך, בראש ובראשונה יש להתייעץ אם מומחה למשכנתאות ולדעת באיזה מסלול כדי לבחור, מה הכי יתאים לכם מבחינה כלכלית בהווה ובעתיד, האם כדאי לשלב כמה מסלולים, האם לקחת משכנתא ל-20 שנים או ל-30 שנים וכך להקטין את ההחזר החודשי, האם אתם זכאים גם למשכנתא בריבית נמוכה מהמדינה, האם לדירה היוקרתית שתקנו יהיו הוצאות נוספות כמו שיפוץ המתאים לצרכים שלכם ועוד. כל אלו הם פרמטרים קריטיים שיש לחשוב עליהם לפני שמתחייבים למשכנתא.

 

כיצד בודקים את ההחזר החודשי של המשכנתא?

לאחר שאתם יודעים באיזה מסלול כדאי לבחור: ריבית קבועה צמודה או לא צמודה למדד, ריבית משתנה, ריבית פריים, צמוד לדולר וכד'. לאחר שתדעו לכמה שנים אתם לוקחים את המשכנתא ומה שווי הדירה היוקרתית, בדקו באמצעות מחשבון משכנתא שמופיע באתרים של כל הבנקים למשכנתאות, את ההחזר החודשי. רק אם תהיו בטוחים שתוכלו לעמוד בהחזר בקשו אישור עקרוני מהבנק. האישור העקרוני תקף ל-24 שעות ואינו מחייב את הבנק מעבר לכך. אך אין מה להילחץ. המשכנתא היא משהו שצריך להיעשות בחשיבה מעמיקה וביסודיות. ייתכן ובכלל תרצו משכנתא בלון מאחר ובעתיד ישתחררו לכם כספים. לפיכך, יועץ משכנתאות מומחה יוכל לסייע לכם לאורך כל הדרך.

 

כסף ובית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משכנתאות
בית קטן מעץ על דשא
משכנתא בלון – האם זה מתאים לי?

תהליך רכישת דירה מלווה במספר שלבים, כשאחד העיקריים שבהם הוא הלוואת המשכנתא. מלבד הסכומים המעורבים ותקופת ההלוואה הממושכת, חשוב