נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

משכנתא לדירה שניה – האם זה משתלם לכם?

משתלם לכם ראשית

רוצים להיות בטוחים יותר כלכלית? אתם מרגישים שאתם כבר בשלים להשקעה בעתיד שלכם? אם כך, אין ספק שאפשר להבין מדוע גם אתם, כמו רבים אחרים, תוהים האם נדל"ן זו אופציה טובה. כדאי שתדעו שיש הרבה אפשרויות בתחום הזה ולא מעט נכסים שתוכלו לקנות להשקעה, אך מה שבטוח זה שגם אתם, כמו רבים אחרים, כנראה תזדקקו לעזרתו של הבנק. לכן טוב לדעת שיש כזה דבר משכנתא לדירה שניה, אך מצד שני, חשוב שתהיו מודעים גם לעובדה שכאן התנאים שונים. ההבדל המהותי ביותר בין משכנתא לדירה ראשונה ובין משכנתא לדירה שניה זו העובדה שבדירה השניה הבנק יהיה מוכן לתת לכם רק עד 50% מערך הנכס. זה למעשה מה שמונע מרבים מאיתנו לבצע את השקעת הנדל"ן הזאת, כי זה אומר שעלינו להגיע עם הון עצמי מאוד גדול.

 

איך כדאי לבצע את הדברים?

הסדר הטבעי של ההחלטה לגבי השקעה בדירה מסוימת יהיה:

  • לבדוק כמה הון עצמי יש לכם
  • לבדוק כמה הבנק מוכן לתת לכם בתור משכנתא לדירה שניה
  • להתחיל לראות נכסים במסגרת התקציב שיש לכם

אין שום סיבה להתחיל את ההשקעה שלכם מהחיפוש אחר הנכס שתרצו לקנות כי אם אתם לא יודעים כמה כסף יש לכם, כולל המשכנתא, כיצד החיפוש יסייע? בצורה כזאת אתם עלולים לבזבז זמן יקר בחיפוש אחר נכסים שאומנם נראים לכם נפלאים אך בפועל יהיה לכם מאוד קשה לעמוד בעלויות שלהם. לכן אנחנו מציעים לכם לבדוק תחילה כמה כסף יש לכם, מכל המקורות יחדיו, ורק אז להתחיל לראות דירות רלוונטיות.

משתלם לכם

המיקוח עם הבנק

ממש כפי שעשיתם במשכנתא הראשונה שלכם, כך עליכם לנהוג גם לגבי המשכנתא לדירה השניה שלכם. כלומר, כדאי יהיה להגיע לבנק בליווי יועץ המשכנתאות שייתן לכם ייעוץ משכנתא ואחרי שאתם מבינים היטב מהן הזכויות שלכם. בצורה כזאת תוכלו לדעת שיש מי שדואג לאינטרסים שלכם ויתרה מכך, הבנק גם יתפוס אתכם ברצינות רבה יותר. אין שום סיבה שלא תקבלו את המשכנתא שמגיעה לכם, בתנאים שמגיעים לכם ובפריסה הנוחה לכם, כי זו הזכות שלכם בתור אזרחים במדינת ישראל. לכן, אפילו אם זה אומר שיהיה עליכם לשלם לא מעט על שירותיו של יועץ משכנתאות, זה עדיין ישתלם לכם כי בצורה כזאת תוכלו להבטיח שההשקעה באמת תצא לפועל. בדרך כלל משכנתא לדירה שניה מסיימים לשלם אחרי הרבה פחות שנים לעומת המשכנתא הראשונה כך שגם במובן הזה מדובר על השקעה נוחה.

למידע נוסף

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משכנתאות
בית קטן מעץ על דשא
משכנתא בלון – האם זה מתאים לי?

תהליך רכישת דירה מלווה במספר שלבים, כשאחד העיקריים שבהם הוא הלוואת המשכנתא. מלבד הסכומים המעורבים ותקופת ההלוואה הממושכת, חשוב