נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה עדיף כלכלית: לצאת למסעדה או על האש בבית?

סטייק אנטריקוט

בואו נגיד שאם אתם אוהבים להתפנק במסעדות אז אין הרבה שאלות – לצאת למסעדה ולהתפנק על שירות טוב ואוכל מקורי זה תמיד נעים, אבל אם אתם בעניין של אוכל טוב, אוהבים להכין בעצמכם ארוחות שחיתות מטורפות ואירוח, אתם חייבים לבדוק מה יותר משתלם לכם: ללכת למסעדה, או להכין בבית?

 

אין כמו בבית – מי אמר?

תשאלו כל מנגליסט חובב והוא יגיד לכם בלי הרבה התלבטויות: אין כמו לעמוד על המנגל, בין אם זה גריל פחמים, או גריל גז מתוחכם ומפנק, להכין את הבשר שאתה אוהב, כמו שאתה אוהב אותו, במידת העשיה המושלמת, עם התיבול הכי מדויק והתוספות הכי מחמיאות, להתפנק על כל ביס במרפסת, עם מוזיקה טובה, חברים, אווירה נעימה ובלי לדפוק חשבון לאנשים זרים מסביב, אבל האם זה גם משתלם כלכלית יותר מארוחה דומה במסעדה?

 

המנגליסטים: מה צריך כדי לארגן ארוחה מושלמת על הגריל?

נתחיל מהבייסיק – צריך מנגל טוב. אם כבר יש לכם בבית גריל גז איכותי, אתם מסודרים ואתם גם יודעים שהגז משאיר פחות ריח חריף, עושה פחות עשן ועולה פחות מפחמים.

הדבר הבא שאתם צריכים לעשות זה לתכנן מה תגישו בארוחה. מן הסתם – בשר, עוף, או דגים, כי אתם עושים ארוחה על המנגל.

אם אתם מארחים אכלני בשר רציניים, תכננו להגיש בערך חצי קילו בשר לאדם, אבל אם אתם מארחים גם ילדים וגם אנשים שלא חייבים בשר כדי ליהנות מהארוחה, תוכלו לצמצם את הכמות לכ 300 גרם לאדם.

סלטים – צריך בערך 200-300 גרם לאדם וכמובן אפשר גם תפוחי אדמה, אורז, או לחם טוב ושתיה כיד המלך.

כל הסיפור הזה יעלה לכם עד 100 ש"ח לאדם כולל הכל, בתנאי שאתם קונים את הבשר הכי משובח, מפנקים באלכוהול טוב וגם קינוח מהסרטים.

 

המתפנקים: כמה תעלה לכם ארוחה טובה במסעדה טובה?

אם כבר עושים השוואה בין ארוחת מנגל מפנקת שאתם מכינים לבד בבית, לבין ארוחה במסעדה, צריך להשוות למסעדה טובה, שצוות המטבח שלה יודע איך להתייחס לבשר ואיך לארח בסגנון מפנק.

אז ניקח בחשבון מנה עיקרית, הכוללת בין 300-500 גרם בשר, מנות פתיחה, תוספות ושתיה, קינוח וכמובן שירות, מקום מעוצב, מישהו אחר שעומד על המנגל ומכין לכם את האוכל וכל מה שכלול בביקור במסעדה טובה.

עבור קייטרינג שיכין לכם ולכל האורחים שלכם ארוחת על האש מפנקת, תשלמו בסביבות 180 ש"ח לאדם, ארוחה במסעדת בשרים בינונית ומעלה תעלה לכם מינימום 200 ש"ח לאדם, מסעדה ברמת מסעדת פועלים תגיש לכם ארוחה בהרכב דומה במחיר של מינימום 100 ש"ח לאדם ובמסעדה יוקרתית יותר תשלמו מינימום 200 ש"ח לאדם.

 

לסיכום

במסעדה תקבלו שירות מפנק, לא תצטרכו להתאמץ, לבשל, לנקות, לארח, לשטוף כלים ולעמוד על המנגל, אבל אם אתם מנגליסטים בנשמה, אוהבים לארח ולפנק – אין שאלה בכלל –

ארוחה על הגריל משתלמת יותר מכל הבחינות.

 

צלייה של בשר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים פיננסים
קופה וכסף
מהי קופת הגמל הכי משתלמת

אחת מהדרכים לחיסכון כספי ומשתלם היא קופות גמל. קיימות היום מספר אפשרויות גם באפיק זה. איך יודעים מה העדיפה