נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בין ירושה לצוואה?

עוד לצוואה

כשאדם הולך לעולמו, הרכוש והנכסים שלו מועברים לאדם או לגוף אחר, וזאת בהתאם לחוק ולמסמכים משפטיים שונים שנחתמו מראש. שני מושגים שקשורים לעולם זה הם ירושה וצוואה, ביניהם יש קשר רב אך הם אינם זהים. חשוב להבין מה המשמעות של כל אחד מהמושגים הללו לפני שאתם מחליטים על עריכת צוואה או לפני הוצאה לפועל של ירושה. במאמר זה נסביר את ההבדלים ביניהם והתפקידים שהם ממלאים.

 

מהי צוואה?

צוואה היא המסמך המשפטי בו מתוארים רצונותיו של האדם בכל הנוגע לחלוקת הנכסים שלו לאחר מותו. הצוואה מספקת את ההוראות הברורות בנוגע לחלוקה והיא מחייבת משפטית. בצוואה לא מפורטים רק נכסים וממון אלא גם עניינים חשובים נוספים ביניהם אפוטרופסות במידה ויש ילדים קטינים, סידורי לוויה ועוד בקשות אחרות שהאדם רוצה לפרט עליהם כך שיתבצעו לאחר מותו.

אחד היתרונות העיקריים של עריכת צוואה היא שניתן להחליט מבעוד מועד מה תרצו לעשות עם הרכוש והממון ולהחליט איך לחלק אותם, וההחלטה לא תהיה בידיו של אדם או גוף אחר. בעת עריכת צוואה אתם יכולים אף להחליט שחלק מהרכוש ילך לארגוני צדקה, ולאחר מותכם תהיה חובה לעמוד בתנאים אלה, כל עוד הם חוקיים. אפשר גם למנות בצוואה את מי שיוציא לפועל את ההוראות שנכתבו.

צוואה ניתן לערוך אצל עו"ד לענייני צוואות וירושות שינסח את המסמך באופן משפטי וברור. הוא יוכל גם לייעץ בכל הנוגע לחלוקה נכונה ושאר הלוגיסטיקות כך שהצוואה תהיה מדויקת ונכונה לצרכים שלכם.

עוד לצוואה

מהי ירושה?

ירושה היא בעצם התהליך, הפעולה החוקית, שבה נכסים, רכוש וממון מועברים מאדם אחד לאדם אחר לאחר מותו. ההעברה הזו מתרחשת באמצעות ההוראות שמפורטות בצוואתו של אדם, או במידה ואין צוואה- על פי התנאים שנקבעים בחוק בכל הנוגע לעיזבון וירושה.

בדרך כלל כשמדברים על ירושה מתייחסים למקרים בהם אין צוואה שנערכה מראש, ועל כן הרכוש של האדם הנפטר עובר על פי חוק לבן או הבת הזוג, לצאצאים או קרובי משפחה אחרים. יש היררכיה ברורה בחוק בכל הנוגע למי רשאי לקבל את הירושה של אדם שאין לו צוואה.

עוד לצוואה

אז מה ההבדל בין השניים?

בעצם צוואה היא מסמך משפטי שמאגד את חלוקת הנכסים, בעוד ירושה היא החלוקה עצמה של הנכסים. שני אלה יכולים להיות קשורים זה בזה במידה ויש צוואה, ובמקרה כזה הירושה פועלת על פיה. אך במקרה ואין צוואה- הירושה עומדת בפני עצמה ומחולקת על פי התקנות החוקיות שנקבעו.

 

האם כדאי לערוך צוואה?

מומלץ מאוד לערוך צוואה מבעוד מועד כדי למנוע ממחלוקות וריבים שונים להתרחש לאחר הפטירה. כדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה לצורך תכנון העיזבון כך שתוכלו לוודא שכל רצונותיכם מבוצעים ומתממשים ושלא יהיה מקום להטלת ספק.

עוד לצוואה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין מס הכנסה
כמה עולה עו"ד מיסים ב-2023

כחלק מהחיים האזרחיים שלנו, אנחנו מחויבים לבצע חובות שונות. החובות הללו משתנות בין מדינות ואפילו בין אזרחים שונים. למרות

צבא ראשית
תביעת נקע בקרסול בצבא

זה נכון שישנן פציעות יותר חמורות מאשר נקע בקרסול בצבא, אבל זה לא אומר שאתם סובלים פחות מאנשים אחרים.