נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בין חיווי אשראי לדירוג אשראי

דירוג אשראי

בין אם אתם צריכים הלוואה למטרת שיפוצים, או שמא אפילו לקיחת משכנתא, אתם תצטרכו לאתר ספק אשראי ומתאים ולבקש את ההלוואה. ספקי השאראי הם הבנקים וגורמים חוץ בנקאיים, שכמעט תמיד ינפיקו דוחות BDI על ההתנהלות הכלכלית שלכם. בואו נבין למה הכוונה, מה הוא חיווי אשראי? ודירוג אשראי, מה הוא?

אם אתם שואלים את עצמכם מה ההבדל בין חיווי אשראי לדירוג אשראי, כנראה שאתם לקראת נטילת הלוואה על עצמכם. ואם כך, יהיה חשוב להבדיל בין הלוואות עם תנאי החזרים חודשיים נאותים להלוואות עם תנאי החזר פשוט לא אטרקטיביים. מתי נקבל הלוואה עם תנאים מעולים? כשדירוג האשראי יאפשר זאת.

אבל רגע לפני דיבורים על דירוג אשראי, בואו נבין מה הוא חיווי אשראי. קודם כל, כדאי להבין כי המשמעות המילונית של המילה "חיווי" היא "הודעה" או "אמירה". אם כך, חיווי אשראי הוא דבר הודעה מחברת האשראי. וכשיש לחברת האשראי דבר הודעה עבורכם, ייתכן שדבר ההודעה היא בנוגע לדירוג האשראי שלכם.

 

הבדלים בין חיווי אשראי לדירוג של אשראי

כבר סיכמנו, חיווי אשראי הוא דבר הודעה מחברת האשראי, מלשכת האשראי של מבקש ההלוואה. לרוב, כשמדברים על חיווי אשראי, מתכוונים לדבר הודעה בנוגע לדירוג האשראי, דוחות BDI וכדומה. אם אתם צריכים התייעצות עם מומחה BDI עבור איפוס או ניקוי, השורות הבאות בשבילכם.

הכי חשוב לדעת, דירוג אשראי נמוך ניתן לתיקון ולאיפוס, לשינוי וכו'. למי שפחות מכיר את המושגים האלו בעולם הפיננסים, דירוג אשראי הוא בעצם מה שמהווה את ניתוח ההתנהלות הכלכלית שלכם עבור ספקי האשראי. במילים אחרות, ספק אשראי הוא גורם אשר מספק לכם הלוואה.

 

כיצד מדרגים דירוג אשראי?

דירוג אשראי יכול להיות נמוך או גבוה, למעשה מדרגים אותו מ-0 ועד 1,000 נקודות. השיטה הזו קיימת בארה"ב כבר שנים רבות, אבל בישראל התחלנו לדרג את האשראי של אנשים רק לפני מספר שנים. מה המטרה של דירוג האשראי?

המטרה היא לספק לספקי האשראי (כמו בנקים) דוחות אשר מהווים עבורם את היכולת לנתח סיכונים במתן הלוואה ללקוחות. במילים פשוטות יותר, דירוג אשראי נמוך בדרך כלל יזכה אתכם בתנאים לא אטרקטיביים על החזר ההלוואה.

 

דירוג אשראי גבוה יאפשר לכם הלוואה בתנאים טובים

דירוג אשראי גבוה יאפשר לכם בדרך כלל לקבל הלוואות בתנאי החזר מעולים. יתרה מזאת, ישנם מקרים בהם דירוג האשראי מספיק נמוך בכדי להוביל את האדם להיות מסורב הלוואה. אם כך קרה לכם, אנו ממליצים על התייעצות עם מומחה BDI עבור תיקון BDI, שינוי BDI  שלילי ועוד.

מומחה BDI עשוי להיות עורך דין BDI , אבל אין הכרח בכך. ישנם אנשי מקצוע מהעולם הפיננסי אשר מספקים את השירות הזה של תיקון BDI שלילי. צריכים עורך דין BDI? קבלן ממנו התייעצות ושפרו את הסיכויים שלכם לקבלת הלוואה בתנאים אטרקטיביים.

כרטיס אשראי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים פיננסים
קופה וכסף
מהי קופת הגמל הכי משתלמת

אחת מהדרכים לחיסכון כספי ומשתלם היא קופות גמל. קיימות היום מספר אפשרויות גם באפיק זה. איך יודעים מה העדיפה