נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהי קופת הגמל הכי משתלמת

קופה וכסף

אחת מהדרכים לחיסכון כספי ומשתלם היא קופות גמל.

קיימות היום מספר אפשרויות גם באפיק זה.

איך יודעים מה העדיפה והרווחית מבין כולן? על כך ועוד מוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם. 

 

מהי קופת גמל?

קיימים היום בשוק מגוון אפיקים דרכם ניתן לחסוך סכומי כסף גבוהים ולקבל על כך תשואות, אחד מהם הוא קופת גמל להשקעה השוואה. מוצר זה הוא יחסית חדש והחלו את השימוש בו בשנת 2016. ניתן לחסוך באמצעותו כספים עבור כל מטרה שתרצו, חסכון לילדים, לתקופת הפנסיה, חסכון משפחתי ועוד. בכל שנה תוכלו להפקיד בחסכון זה עד כ- 71 אלף שקלים.

 

הכסף נוזל

במידה ותעשו קופת גמל להשקעה תוכלו למשוך את הכסף בכל זמן שתרצו לפני גיל 60, ללא קבלת קנס על כך. עם זאת, תהיו מחויבים לשלם על כך 25% מס רווחי הון. מי שיחליט לחכות עד לגיל 60 יוכל למשוך את כל הסכום בבת אחת או להשתמש בו כמו קצבה שניתנת בכל חודש. בנוסף, בדרך זאת ניתן להיות פטורים הן ממס על הרווחים שנצברו והן ממס הכנסה על הסכום הכספי.

 

למה חשוב לשים לב

במידה ואתם מעוניינים לבחור אפיק של קופת גמל להשקעה, תצטרכו לבחון מספר אפשרויות כיוון וכמות החברות בשוק המציעות זאת, היא רבה. שני דברים עיקריים שכדאי שתבחנו וביניהם תשוו הם: דמי הניהול והתשואות. כאשר דמי הניהול הם התשלום שחברת הביטוח או בית ההשקעות גובים מימכם עבור ניהול התיק שלכם. כמובן, ככל שדמי הניהול גבוהים כך תרוויחו פחות לכן חשוב לשים לב לכך. בנוסף בדקו את גובה התשואות שהחברה עושה כל שנה.

 

מה הקופה הכי משלמת

כיוון והנושא הוא דינמי, בכל זמן יכולה להיות קופת גמל אחרת שיותר תשתלם. בבואכם לבדוק זאת, תצטרכו לשים לב טוב לדמי הניהול למול התשואות. אם נאמר בחברה מסוימת התשואות מאד גבוהות אך הדמי ניהול גם גבוהים, הרווח שלכם לא בטוח יצא גבוה. לכן חשוב למצוא חברה שדמי הניהול נמוכים והתשואות גבוהות. כיום ניתן לראות כי יש מספר של קופות המובילות על כולן ביניהן ניתן למצוא את מור קופת גמל להשקעה.

איך ניתן לדעת

במידה ותרצו להשוואות את הקופות והלבין מה עדיפה לכם, תוכלו להיעזר באיש מקצוע או אתרי אינטרנט שעושים את ההשוואות הללו בכל שנה. באתרים אלה תוכלו לראות את המסלולים שמציעה כל חברה, דמי הניהול שמבקשים והתשואות. כמו כן, תוכלו ליצור קשר עם החברות עצמן וכך לנסות להגיע להסדר שמתאים עבורכם.

 

בסיכומו של דבר

קופות גמל להשקעה הן מוצר חסכון בעל יתרונות רבים, בעיקר אם מושכים את הכסף לאחר גיל 60, ללא מיסים. בכדי להחליט איזה חברה היא הטובה ביותר, ניתן לבצע השוואות בין דמי הניהול לתשואות של כל אחת ולראות היכן הרווח יותר גדול.

חיסכון כספי

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים פיננסים