נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו ביטוח צד ג' למבנה ואיך זה עובד

ביטוח צד ג' ביטוח מבנה

בעבר חוסר המודעות שהיה בנושא הביטוחים, היה משווע. אנשים לא ידעו על מה הם משלמים לחברת הביטוח והבלגן שרר בעוז. אט אט המודעות מתחילה לחדור ואנשים מבינים את חשיבות רכישת הביטוחים. לפעמים זה קורה בגלל חשיפה למקרה מצער, ולפעמים דווקא מתוך רצון להרחיב את ההגנה הקיימת. היום נסקור כאן את ביטוח מבנה צד ג'. מוזמנים להמשיך איתנו. אם אתם נתקלים בשאלות, אתם מוזמנים לכתוב לנו או לפנות לסוכן הביטוח שלכם.

 

מה זה ביטוח מבנה?

ביטוח מבנה הוא ביטוח המעניק כעיסוי ביטוחי לבעל הנכס באשר לשלמות הנכס. בעל הנכס יודע שגם אם יקרה משהו לנכס שלו, יהיה מי שישלם לו את עלות התיקון. זה יכול להיות שריפה שפרצה בדירה, גניבה או אפילו אסון טבע כמו רעידת אדמה שחוללה נזק למבנה הקיים. ביטוח מבנה הוא ביטוח אותו גם הבנקים מחייבים את בעלי המשכנתאות לרכוש בכדי להגן על הבטוחה שלהם.

ביטוח צד ג' ביטוח מבנה

מה זה ביטוח צד ג'?

ביטוח צד ג' הוא ביטוח המעניק כיסוי ביטוחי גם לגורם שלישי, שלא נכלל בביטוח מלכתחילה. במקרה של ביטוח מבנה צד ג', הביטוח מכסה נזקים שנגרמו לאדם אחר כתוצאה מהמבנה המבוטח.

 

למה צריך לבטח גורם שלישי?

בתור בעלי מבנה, אתם אלו שאחראים למה שקורה איתו. אם המבנה שלכם גרם נזק לאדם אחר, הוא עלול לתבוע אתכם. הוא רשאי לעשות זאת על פי חוק. זו יכולה להיות המנקה בחליקה תוך כדי עבדה בגין מרצפת עקומה או כל מקרה אחר. במקרה כזה, הנפגע עלול לתבוע פיצויי נזיקין מהנתבע וכדי להתמגן מתביעות שכאלו, רוכשים ביטוח מבנה צד ג. כך חברת הביטוח משלמת את גובה הפיצויים הנדרשים והמבוטח יכול להמשיך בשגרת חייו ללא נזק משמעותי.

ביטוח צד ג' ביטוח מבנה

איך זה עובד?

בתור בעלי נכס, אתם רוכשים ביטוח מבנה צד ג'. כך המבנה שלכם מבוטח וגם אתם מבוטחים מפני תביעות של גורם שלישי. אם חלילה שריפה שפרצה בדירה שלכם גרמה לנזק לדירת השכנים, אתם פותחים תביעה מול חברת הביטוח והיא זו שמשלמת את גובה הנזק שנגרם לשכנים והיא מפצה גם אתכם בתיקון הנזק. חשוב לבדוק בפוליסת הביטוח כי היא כוללת ביטוח צד ג'. בסופו של דבר מדובר בהרחבה שאין אותה בכל פוליסה ורוכשים אותה בנפרד.

 

לסיכום

מי שמעוניין לבטח את עצמו מפני תביעות מגורם שלישי, רוכש ביטוח מבנה צד ג'. אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו חייב ולכן המודעות לביטוח זה עולה עם השנים. לפני שאתם רוכשים ביטוח מבנה, בדקו אם הבניין שלכם מבוטח בביטוח בניין משותף הכולל גם את הדירה הפרטית שלכם. הרי אין סיבה לשלם על כפל ביטוחים. אם אין לכם ביטוח לבניין, כדאי שתבררו על העניין, כי המטרה של הביטוחים היא למנוע נזק מהמבוטח בסופו של דבר.

ביטוח צד ג' ביטוח מבנה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוחים