נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה כדאי לבדוק עבר ביטוחי?

היסטוריית ביטוח רכב

כמו שאתם מבינים, מי שבעבר (3 שנים האחרונות) היה מעורב בתאונת דרכים לא ישלם את אותו המחיר על ביטוח רכב כמו מי שהוא נהג זהיר והוא לא נדרש מעולם להפעיל את הביטוח שלו. כאן ריכזנו עברוכם מידע על עבר ביטוחי, מהו ולמה הוא עוזר לנו. אם אתם עומדים לחדש את ביטוח הרכב שלכם, כדאי שתמשיכו איתנו.

 

מה זה עבר ביטוחי?

עבר ביטוחי הוא בעצם היסטוריית תביעות קיימות. נהג המעוניין לרכוש ביטוח רכב מקיף או צד ג' יצטרך להציג לחברת הביטוח את העבר הביטוחי שלו. חברת הביטוח בודקת את מידת הסיכון שהיא לוקחת על עצמה בביטוח נהג בעל עבר ביטוחי לא נקי ובהתאם לזאת היא מתמחרת את מחיר הפוליסה. עבר ביטוחי כולל את נתוני התביעות שהוגשו בשלוש השנים האחרונות.

 

איפה מקבלים מידע על העבר הביטוחי?

עם קצת ידע ביישומי מחשב תוכלו לקבל את המידע על העבר הביטוחי שלכם. איך? זה פשוט! כנסו לאתר הר הביטוח הממשלתי, הזדהו בהתאם לצורך וכך תקבלו את המידע הביטוחי הנדרש לכם. אתר הר הביטוח הוא אתר שהוקם על ידי משרד האוצר כדי להקל על המבוטחים לקבל מידע על ביטוחים קיימים, עבר ביטוחי, כפל ביטוחי ועוד.

 

איך שומרים על עבר ביטוחי נקי?

אין מנוס. כדי לשמור על עבר ביטוחי נקי תצטרכו פשוט… לנהוג בזהירות! יש דברים שהם לא בשליטתנו ואין לנו יכולת לשלוט עליהם. אבל נסו לצמצם סיכונים ולשמור על הכללים למניעת מעורבות בתאונות. עניין נוסף שחשוב לדעת הוא כדאיות הפעלת הביטוח.

לא על כל נזק שנגרם לרכב כדאי להפעיל את הביטוח כיוון שמחיר הפרמיה החודשית יתייקר בהמשך ואם מדובר בנזק קטן, אין לכך הצדקה כלכלית. זה לא אומר שעכשיו תימנעו מלהגיש תביעות לחברת הביטוח… פשוט לבדוק עלות מול תועלת.

 

עבר ביטוחי גם לרכבים

העבר הביטוחי נשמר גם על הרכב עצמו. וכך, בעל רכב או מיופה כוחו יכול להתעדכן באתר הר הביטוח על ההיסטוריה של הרכב שלו, כמה פעמים הוא היה מעורב בתאונות שהובילו לתביעות ביטוח וכו'. איך מקבלים מידע על עבר ביטוחי של רכב? מזינים באתר הר הביטוח את מספר הרכב ומספר הזהות של הנהג, לאחר הזנת פרטים מזהים נוספים כנדרש, המידע בידכם.

עבר ביטוחי לרכב משמש בעיקר את חברת הביטוח, אבל גם כאשר מעוניינים לרכוש רכב יד שנייה, ניתן לבקש  מבעל הרכב לראות את העבר הביטוחי שלו. מוכר רכב שיתחמק מהצגת הדו"ח, יחשיד את המתעניין.

 

מה מרוויחים מנתוני עבר ביטוחי?

באמצעות העבר הביטוחי שלכם אתם יכולים להוזיל את מחיר הביטוח החודשי ולהנות ממחיר נוח יותר. העבר הביטוחי של הנהג נוגע רק לחברות הביטוח והוא פחות רלוונטי לגורמי חוץ נוספים כמו בנקים וכו'.

היסטוריית ביטוח

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוחים