נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם טעות באבחון נחשבת רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית באבחון

אף אדם לא נולד מושלם. אי השלמות הזאת באה לידי ביטוי בבעיות שונות שעשויות לצוץ בגוף שלנו. מחלות שונות, תסמונות או פציעות יכולות להיגרם מאינספור סיבות מגוונות. כדי להבין מהי הסיבה להופעת תסמינים שונים, כמו כאבים, תחושה רעה או כל תסמין כזה או אחר, אנחנו פונים אל הרופא על מנת שהוא יאבחן אותנו. מה קורה כאשר יש טעות באבחון? במאמר הבא נסביר האם זה נחשב לרשלנות רפואית.

 

טעויות באבחון

כפי שציינו כבר מקודם, בני האדם לא מושלמים. אחד מהביטויים לחוסר השלמות של האדם היא טעויות שהוא מבצע, באופן הרבה יותר נפוץ ותדיר ממה שאנחנו נוהגים לחשוב. למעשה, האדם הממוצע טועה כמה פעמים לפחות במהלך יום נתון.

גם רופאים, שנחשבים ובצדק, לבעלי מקצוע אמינים, מנוסים ומקצועיים, מבצעים טעויות שונות. אחת הטעויות הקריטיות ביותר שרופא עשוי לבצע היא טעות באבחון. טעות באבחון יכולה לבוא לידי ביטוי במספר צורות שונות, אך כממעט בכל המקרים היא תסב נזק. טעות באבחון עשויה לגרום למצב של רשלנות רפואית באבחון.

 

מה אומר החוק בנוגע לרשלנות רפואית?

לפני שנבין מה הקשר שקיים בין טעות באבחון לרשלנות רפואית, חשוב להבין מהי רשלנות רפואית למעשה. רשלנות רפואית היא לא עניין של דעה או הרגשה, אלא עמידה של סיטואציה רפואית מסיומת בתנאים מסוימים שנקבעו בחוק. טעות שמבצע רופא או צוות רפואי במהלך הליך רפואי, הגורמת נזק משמעותי למטופל, שהיה ניתן למנוע אותה באמצעי זהירות שונים או עמידה בנורמות מסוימות, היא רשלנות רפואית.

 

השפעה משמעותית על מצב התופעה הרפואית

טעות באבחון עשויה בהחלט לגרום לנזק משמעותיים. אם יש טעות באבחון, המצב האמיתי של המטופל עשוי להחמיר. אם הוא סובל למשל ממחלה מסוימת, הטעות באבחון יכולה להוביל לכך שאותה מחלה לא מטופלת בכלל ומחמירה בגופו.

 

השפעה על איכות הטיפול

טעות באבחון יכולה להשפיע גם על איכות ויעילות הטיפול שמקבל המטופל. אם הוא אובחן למשל במחלה שהוא אינו לוקה בה עקב טעות של הרופא, הוא עשוי לקבל טיפול, אך הטיפול יהיה לא אפקטיבי או אפקטיבי רק בצורה חלקית.

 

אבחון שגוי, אי אבחון או אבחון מאוחר

טעות באבחון יכולה לבוא לידי ביטוי בכמה צורות. אבחון שגוי הוא מצב בו הרופא מאבחן את המטופל, אך לא בתופעה הרפואית הנכונה. אי אבחון הוא מצב בו המטופל, שסובל מבעיה רפואית מסוימת, לא מאובחן. אבחון מאוחר הוא מצב בו המטופל מאובחן בשלב מתקדם של הבעיה הרפואית.

 

מה ניתן לעשות?

במקרה של טעות רפואית שמקורה ברשלנות רפואית, ניתן לתבוע תביעת פיצויים. לא כל טעות באבחון היא רשלנות רפואית, כך שמומלץ לפני כן לגשת אל עורך דין ולהבין ממנו האם במקרה שלכם עולה חשד לרשלנות.

רשלנות רפואית באבחון

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עוד לצוואה
מה ההבדל בין ירושה לצוואה?

כשאדם הולך לעולמו, הרכוש והנכסים שלו מועברים לאדם או לגוף אחר, וזאת בהתאם לחוק ולמסמכים משפטיים שונים שנחתמו מראש.

עורך דין מס הכנסה
כמה עולה עו"ד מיסים ב-2023

כחלק מהחיים האזרחיים שלנו, אנחנו מחויבים לבצע חובות שונות. החובות הללו משתנות בין מדינות ואפילו בין אזרחים שונים. למרות

צבא ראשית
תביעת נקע בקרסול בצבא

זה נכון שישנן פציעות יותר חמורות מאשר נקע בקרסול בצבא, אבל זה לא אומר שאתם סובלים פחות מאנשים אחרים.