נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

השקעות אלטרנטיביות – כל התשובות

שעון ומטבעות

מחפשים דרך להשקיע את הכסף שלכם, אבל מפחדים מהירידות בשוק? יכול להיות שמסלול השקעה באמצעות השקעות אלטרנטיביות הוא בדיוק מה שאתם צריכים.

יותר ויותר משקיעים פרטיים מתחילים לגלות את עולם ההשקעות האלטרנטיביות, ומרגישים תערובת של התלהבות וחוסר הבנה. אז בואו ננסה לעשות סדר בדברים עם כל התשובות לשאלות נפוצות על השקעות אלטרנטיביות.

 

מה זה השקעות אלטרנטיביות

את תחום ההשקעות ניתן לחלק בצורה גסה לשני חלקים – השקעות קלאסיות והשקעות אלטרנטיביות. השקעות קלאסיות הן החזקת תיק מניות או רכישת אגרות חוב ממשלתיות. השקעות אלטרנטיביות הן תחום יותר מגוון ופחות מוכר, ומכיל כלים פיננסיים כמו קופות IRA או קרנות גידור.

 

איך משקיעים בהשקעות אלטרנטיביות

כמעט בכל גוף פיננסי שמציע ניהול תיק השקעות, תוכלו למצוא מחלקת השקעות אלטרנטיביות. יחד עם זאת, במרבית הגופים הללו לא יתנו למשקיעים קטנים להיכנס לתחום, מטעמים של כדאיות לאותו הגוף ועוד. ישנן גם מסגרות עצמאיות פרטיות לקידום השקעות פרטיות, כמו אתר wesocial.

 

מה היתרונות של השקעות אלטרנטיביות

השקעות אלטרנטיביות הן, כאמור, תחום רחב. לכן כאשר אנחנו מתייחסים ליתרונות של השקעות אלטרנטיביות, חשוב שיהיה ברור שאנחנו מדברים על התחום באופן כללי, ויש לבחון כל מקרה לגופו. השקעות אלטרנטיביות מאופיינות בתנודתיות נמוכה, קבלת דיבידנדים ופיזור סיכונים טוב לכסף שלכם.

 

האם השקעות אלטרנטיביות משיגות תשואות טובות

התשואה עבור השקעות אלטרנטיביות תשתנה בהתאם לסוג ההשקעה שבחרתם. ככלל, הגורם שהכי ישפיע על גובה התשואות הפוטנציאלי של ההשקעה שלכם הוא רמת הסיכון של אותה השקעה. אף אחד לא יכול להבטיח לכם תשואות גבוהות, משום שאף אחד לא יודע מה צופן העתיד.

 

למי מתאים להשקיע בהשקעות אלטרנטיביות

בעבר הלא רחוק, השקעות אלטרנטיביות היו מנת חלקם של העשירון העליון וגופים פיננסיים שונים כמו בתי השקעות. אולם, כיום נפתחות עוד ועוד אפשרויות למשקיעים קטנים ופרטיים להיכנס לתחום. השקעות אלטרנטיביות יתאימו למי שמחפש השקעה יציבה יחסית, ומחפש פיזור סיכונים.

 

מה החסרונות של השקעות אלטרנטיביות

השקעות אלטרנטיביות "אפונים קסומות" שניתן לזרוע, והן יצמחו לשמיים תוך לילה אחד. השקעות אלטרנטיביות הן כלי טוב וחשוב, אך יש להן גם חסרונות שיש לתת עליהם את הדעת. למשל, הכסף בהשקעות אלטרנטיביות אינו נזיל, והנגישות למידע בנוגע לתפקוד ההשקעות לעיתים אינו נגיש למשקיעים בכל עת.

 

מה הסיכון בהשקעות אלטרנטיביות

כמו כל השקעה, גם בהשקעות אלטרנטיביות יש סיכון ליפול קורבן לתרמית או הונאה. לכן חשוב מאוד להשקיע רק במסגרת אמינה ומוכרת. סיכון אחר הוא הוצאות בלתי צפויות, למשל בגין מיסוי על נדל"ן בחו"ל כחלק מהשקעה בקרן נדל"ן. חשוב מאוד להתייעץ עם איש מקצוע בלתי תלוי לפני כל השקעה.

 

סיכום

לסיכום, השקעות אלטרנטיביות הן כלי מעניין שיכול לתרום רבות לכל תיק השקעות. שימו לב שאין לראות בכל האמור תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי.

השקעה מניבה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים פיננסים
קופה וכסף
מהי קופת הגמל הכי משתלמת

אחת מהדרכים לחיסכון כספי ומשתלם היא קופות גמל. קיימות היום מספר אפשרויות גם באפיק זה. איך יודעים מה העדיפה