נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

השקעה באיתור נזילות – כך תמנעו נזקים לאורך זמן

איש תחזוקה

כאשר אנו נתקלים בכתמי רטיבות המעידים לרוב על נזילה, אנו נוטים להתעלם ולקוות שזה יעלם מעצמו.

התעלמות מנזילה אפשרית יכולה להוביל לנזקים רבים בזמן הקרוב ובזמן הרחוק יותר, לכן מומלץ לפנות לבעל מקצוע שיאתר את הנזילה – בהקדם האפשרי.

 

איתור נזילות

נזילות מתרחשות מסיבות שונות; לפעמים איטום לקוי של הקירות הוא הגורם לבעיה, ולפעמים פיצוץ בצנרת העוברת בתוך הקירות. נזילות בתוך הקירות נסתרות מהעין, והחלק הגלוי שלהן הוא כתמי רטיבות הגורמים לעובש ולפגעים בקיר. מומחה נזילות יכול לאתר את מקור הנזילה בלי הרס של הקירות, ולהמליץ על תיקון. למה לא מומלץ להתמהמה לפני שמזמינים מומחה נזילות?

 

אסתטיקה

נזילות יגרמו לקירות שלכם פגעים אסתטיים, שאולי תוכלו לנקות ולסדר נקודתית, אך אם לא תטפלו בשורש הנזילה המצב יחזור לקדמותו. בין הפגעים שאתם עלולים להיתקל בהם: עובש מתפשט, התקלפות של הקירות, טקסטורה של בועות ולפעמים אפילו תוכלו להרגיש לחות קלה על הקיר. במצבים מתקדמים וחמורים יותר יכול להיות שהמים יטפטפו לכם לתוך הבית, ותצטרכו לשים דליים ומגבות לספיגה.

 

השפעות בריאותיות

רטיבות בבית ובקירות גורמת לעובש, אשר אוהב מקומות בעלי לחות גבוהה ורטיבות. חשיפה יומיומית לעובש עלולה לפגוע במערכת הנשימה, ולגרום להתפתחות אלרגיות, אסתמה ובעיות נוספות. בנוסף, החשיפה לעובש יכולה לגרום לגירודים בעור ולפריחות בגוף.

 

נזקים לבית ולרכוש

נזילות עלולות לגרום לנזקים למבנה לאורך זמן, במידה והן אינן מטופלות. המים הזורמים שוחקים את הצינורות וגורמים להיווצרות חלודה, מה שעלול ליצור בתורו בעיות נזילה נוספות, והיחלשות של המבנה מאחר והמים מחלישים את הבטון. גם אם אתם לא סובלים מטפטוף של מים על רהיטים, דעו כי עובש מתפשט במהירות, ועלול להיתפס גם על רהיטים וחפצים בקרבתו, כך שתאלצו פשוט לזרוק אותם.

 

השלכות כלכליות

פיצוצים בצנרת הבית עלולים לגרור חיובים גבוהים במיוחד של חשבון המים, אותו תגלו בדיעבד. אל תקלו בכך ראש, אין אתם רואים את גודל הנזילה שלכם כאשר היא נסתרת בתוך הקירות, והחריגה בחשבון המים יכולה להתבטא באלפי שקלים. הזנחתה של נזילה יכולה לגרום לכם להוצאת כסף נוסף אם יתגלה לאחר מכן שהמים טפטפו גם אצל השכן וגרמו לנזקים גם ברכוש שלו, ואתם תיאלצו לפצות אותו.

 

השקיעו באיתור הנזילה!

מסיבות אלו ועוד, מומלץ מאוד לאתר את מקור הנזילה כמה שיותר מהר, על מנת למזער נזקים. איתור הנזילות נעשה באמצעות מכשירים מתקדמים, המוצאים את הנזילה ללא צורך בקידוח בנקודות שונות בקיר. אתר האינטרנט איתור ברור מפרט את השיטות השונות לאיתור הנזילות ומסביר ממה נגמרות נזילות. חשוב להזמין בעל מקצוע מיומן ומקצועי שיאתר לכם את הנזילה במהירות ובדייקנות.

 

לסיכום

נזילות אינן גורמות לפגעים אסתטיים בלבד. לנזילות השלכות רבות בתחומים שונים, הן בפן הכלכלי והן בפן הבטיחותי של יציבות המבנה. לכן, במידה ואתם חושדים שיש לכם נזילה בבית, פנו למומחה לאיתור נזילות מוקדם ככל האפשר.

 

כלי עבודה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים פיננסים
קופה וכסף
מהי קופת הגמל הכי משתלמת

אחת מהדרכים לחיסכון כספי ומשתלם היא קופות גמל. קיימות היום מספר אפשרויות גם באפיק זה. איך יודעים מה העדיפה