נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

המדריך המלא להגשת בקשה לקבלת החזר מס

מדריך

שכירים ועצמאיים זכאים לקבל החזר מס אשר עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים, אולם על מנת לעשות זאת עליכם לדעת מהם השלבים הנדרשים. במאמר זה נסביר אודות הגשת בקשה לקבלת החזר מס.

 

החזר מס – מהו?

כל עובד בישראל מחויב בתשלום מס, ע"פ מדרגות מס המתבססות על הערכה משוערת של גובה ההכנסה. יחד עם זאת, רבים אינם מודעים לעובדה כי לעיתים הם משלמים סכום מס אשר הוא גבוה מסכום המס הקבוע ע"פ חוק. משום כך הם זכאים לקבלת החזר אשר עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים, בתוספת של הצמדה וריבית, באופן רטרו-אקטיבי ועד שש שנים לאחר תום תקופת המס הנקובה. במידה והוגשה בקשה לקבלת החזר בעבור יותר משנה אחת, יש להגיש טפסים נוספים. על מנת שתוכלו לבדוק האם אתם זכאים לקבלת החזר וכן לדעת אילו טפסים רלוונטים, עליכם לעבור על מספר שלבים, אותם נפרט במדריך.

 

מתי מגיע החזר מס ומי זכאי?

החזר מס מגיע לעובדים אשר נוכו משכרם סכומי מס גבוהים בעקבות חישוב מס שגוי. לרוב, הסיבות הנפוצות לחישוב מס שגוי וניכויי מס הכנסה בסכומים גבוהים מהנדרש נובע מאי הגשת בקשה להקלות בתשלום המס לאור נקודות זיכוי, הולדת ילד/ה אשר מצריכה חישוב מחדש של גובה המס המשוער וכן אי תיאום מס בעקבות מעברים בין מקומות עבודה. בנוסף, ישנם שכירים אשר עובדים במקביל כעצמאיים ואינם מבצעים תיאום מס כראוי, ומשום כך הם משלמים סכומי מס גבוהים הן כעצמאיים והן כשכירים. הדוגמאות אותן ציינו הן מדגמיות בלבד, וישנן סיבות נוספות בגינן ניתן לקבלת החזר מס אשר עשוי להגיע לסכומים מכובדים. מדובר בתהליך מורכב עבור אלו אשר אינם בקיאים בדיני מיסים, ועל כן מומלץ לחקור אודות הנושא וכן לאתר חברה מובילה אשר מתמחה בתחום החזרי מס. חברה כזו תאפשר לכם, לאחר הגשת הטפסים וקבלתם במשרדי מס הכנסה, לקבל החזר מס ללא התעסקות מיותרת, זאת לאור צוות מיומן אשר ילווה אתכם לכל אורך התהליך, עד לקבלת הכסף לחשבונכם.

 

כיצד מגישים בקשה לקבלת החזר מס בעבור שכירים?

בקשה לקבלת החזר מס ניתן להגיש באופן עצמאי או באמצעות חברה אשר מתמחה בתחום. במידה והנכם שכירים, עליכם לאתר את משרד פקיד השומה הסמוך למקום מגוריכם לצורך הגשת בקשה להחזר. ניתן לאתר את הסניף באמצעות האתר הרשמי של רשות המיסים או במספר 4954*. לאחר איתור הסניף הרלוונטי, יש למלא ולהגיש טופס 135 וכן טופס 106. לשני הטפסים הללו יש להוסיף מסמכים רלוונטיים להוכחת זכאות לקבלת החזר מס, ולצרף אסמכתא של פרטי חשבון בנק פעיל אליו יועבר ההחזר בתום שנה. בנוסף, אתם זכאים לקבל את ההחזר ישירות מהמעסיק אל תלוש השכר שלכם במידה ועדיין לא הסתיימה שנת המס. חשוב לציין כי במידה ואתם מעוניינים לקבל החזר רטרו-אקטיבי עליכם להגיש טפסים בעבור כל שנה בנפרד. לכן מומלץ ליצור קשר עם חברה אשר תדע לספק לכם שירות מקצועי ומהיר אשר יחסוך מכם את המאמץ הנדרש לקבלת החזר.

 

עצמאים? הנכם זכאים גם כן לקבלת החזר מס

עצמאים זכאים לקבלת החזר מס, אולם במקרה של עצמאים מדובר באופרציה שונה. עצמאי משלם מיסים לאחר פתיחת העסק, ובהתאם לצפי ההכנסות אותו קבע פקיד השומה. בנוסף, המס מנוכה מתשלום המע"מ אותו גובה העצמאי מהלקוח. בלא מעט מקרים, לאחר הגשת דו"ח שנתי, מתברר כי תשלום המס היה גבוה מדי ומשום כך זכאי העצמאי לקבלת החזר מס. סיבה נוספת ונפוצה לקבלת החזר מס היא אי הכללת הוצאות בית העסק כתוצאה משגיאה שנעשתה בתום לב. בנוסף, במידה והנכם עצמאים אשר החליטו לעזוב את התחום ולעבור לעבוד בתור שכירים, אתם זכאים גם כן לקבל החזר מס. על מנת לקבל את ההחזר, על עצמאיים להגיש לרשות המיסים טופס 1301, דוחות רלוונטיים בטרם עברו 90 יום מעת הגשת הבקשה וכן פנקסי חשבונות מלאים אשר לרוב מנוהלים ע"י רואי חשבון. עצמאיים יכולים לבדוק את זכאותכם לקבלת החזר באמצעות שירות ייעוץ לאזרח במספר 118, או ברשות המיסים – הקרן לפיצויים במספר 4954*. לאחר הגשת הטפסים ניתן לקבל החזר בתום 90 יום.

לבדיקת החזרי מס מדוייקת: https://taxes-refund.co.il.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מיסים
מס בארהב
מהו מס פדרלי בארה"ב?

מיסוי פדרלי בארצות הברית הוא שיטה מורכבת המשפיעה על כל אדם ועסק במדינה. הבנת אופן פעולת המס הפדרלי, מטרתו

החזר מס
בדיקת זכאות להחזר מס

לא רבים מודעים לכך שהם משלמים מס יותר ממה שהם אמורים לשלם בפועל וכן לעובדה שהם יכולים לדרוש החזרים

החזרי מס לעצמאיים
החזרי מס לעצמאיים

החזרי מס הם דבר שרובנו ככולנו שמענו עליו, בין אם מחברים ומבני משפחה, בין אם מהפרסומות בטלויזיה, ובין אם

שטרות באוויר
פטורים מתשלום מס

כשם שכל אזרח ואזרחית במדינה מתוקנת צריכים לעמוד בחובות, ככה גם אותם אזרחים נהנים מזכויות שונות. בין הזכויות והחובות,

קופת חיסכון
החזר מס לנכה או עיוור

אדם בעל עיוורון או נכות נאלץ להתמודד עם מציאות מורכבת, אשר מעמידה בפניו אתגרים רבים. הלקות משפיעה באופן ישיר

החזרי מס למאמנים
החזרי מס למאמנים

כמה קשה המאמנים עובדים בכל חודש כדי כדי לצבור הכנסה ראויה שתאפשר רמת חיים נאותה וגם כדי לעזור לאנשים