נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

החזר מס שבח ששולם ב-6 השנים האחרונות: איך עושים זאת?

איש ושטרות

מה הדדליין להגשת בקשה לקבלת החזרי מס שבח ואיך אפשר לקבל את הכסף בחזרה?

רשות המיסים היא כנראה לא אחת המחברות הטובות שלכם אך בכל זאת כולנו משלמים בכל חודש סכומי כסף גבוהים ישירות אל רשות זאת. מעבר למס הכנסה שמנוכה מהמשכורת שלכם ואפילו מעבר למע"מ אשר יורד מכל רכישה שאתם מבצעים בקניון או במסעדה ישנו גם מס שבח. כנראה שרובכם לא נתקלתם בו אך הוא קיים ומסתבר שגם עליו תוכלו לקבל החזרים.

 

מס שבח

מס זה מתקשר לעסקאות נדל"ן ולרווח הון אשר המוכר גורף בהן. בעצם בכל עסקת נדל"ן שמתבצעת ישנו הפרש בין הסכום בו נקנה הנכס על ידי בעל הנכס הנוכחי לבין הסכום בו מכר את הנכס לקונה חדש. הפרש זה נקרא רווח הון או במילים אחרות שבח. המילה מגיעה ממושג השבחה, כלומר קנייה של הכנס במחיר נמוך ומכירתו במחיר גבוה כך שהוא השתבח עם הזמן. ממש כמו יין.

 

מס על הרווח הון

לפי גובה השבח, ההפרש בין הקניה למכירה, נקבע גובה המס שיש לשלם לרשות המיסים והוא עומד על 25 אחוזים מהשבח שיצא תוך קיזוז הוצאות על מכירת הדירה. כלומר באם השבח שיצא הוא מיליון שקלים, בפועל יקוזזו מסכום זה עלויות עורך הדין, רואה החשבון וגם המתווך, או כל עלות כזאת ואחרת אשר הייתה לבעל הנכס המוכר. בעזרת הצגת קבלות על הליכים אלה ניתן לקבל רווח הון נמוך יותר ועל כן גם מס שבח נמוך יותר.

 

החזר מס שבח

בכל סקטור המיסים בארץ הרשות שומרת לכם את הזכות לדרוש את שמגיע לכם עד 6 שנים אחורה. כלומר, אם ביצעתם עסקת נדל"ן ויצאתם ברווח אשר נוכה ממנו מס שבח, זכותכם לבקש החזר עד 6 שנים מיום חתימת המכירה. החזר מס שבח יכול להיות במקרה בו תציגו קבלות אשר מקטינות את רווח ההון לבסוף, או לחילופין באם אתם סבורים שהתבצע חישוב שגוי בקביעת גובה המס שנוכה לכם מהרווח.

 

בקשת החזר מס שבח

קודם כל, רשות המיסים מאפשרת לכם לבדוק אם קיימת לכם יתרה לזכותכם ברשות כך שמגיע לכם פשוט למשוך את הכסף לחשבון שלכם. נוסף על כך, אם גיליתם קבלות שלא הצגתם או שאתם סבורים כי נוכה לכם יותר ניתן גם לפנות לרשות המיסים ולהגיש בקשה מסודרת המכילה את כל הפרטים על מנת לקבל החזר מס שבח.

החזרי מיסים עומדים לזכותכם עד 6 שנים מרגע העסקה ועל כן זכותכם לבקש החזרי מס שבח עד 6 שנים מהיום בו מכרתם את הבית. קבלת ההחזר על ידי הגשת בקשה לרשות המיסים.

אינדיגו החזרי מס היא אחת מהחברות בארץ אשר יסייעו לכם לקבל את מה שמגיע לכם ולמצות את הזכויות הפיננסיות שלכם אל מול המדינה.

 

שטרות באוויר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מיסים
מס בארהב
מהו מס פדרלי בארה"ב?

מיסוי פדרלי בארצות הברית הוא שיטה מורכבת המשפיעה על כל אדם ועסק במדינה. הבנת אופן פעולת המס הפדרלי, מטרתו

החזר מס
בדיקת זכאות להחזר מס

לא רבים מודעים לכך שהם משלמים מס יותר ממה שהם אמורים לשלם בפועל וכן לעובדה שהם יכולים לדרוש החזרים

החזרי מס לעצמאיים
החזרי מס לעצמאיים

החזרי מס הם דבר שרובנו ככולנו שמענו עליו, בין אם מחברים ומבני משפחה, בין אם מהפרסומות בטלויזיה, ובין אם

שטרות באוויר
פטורים מתשלום מס

כשם שכל אזרח ואזרחית במדינה מתוקנת צריכים לעמוד בחובות, ככה גם אותם אזרחים נהנים מזכויות שונות. בין הזכויות והחובות,

קופת חיסכון
החזר מס לנכה או עיוור

אדם בעל עיוורון או נכות נאלץ להתמודד עם מציאות מורכבת, אשר מעמידה בפניו אתגרים רבים. הלקות משפיעה באופן ישיר

החזרי מס למאמנים
החזרי מס למאמנים

כמה קשה המאמנים עובדים בכל חודש כדי כדי לצבור הכנסה ראויה שתאפשר רמת חיים נאותה וגם כדי לעזור לאנשים