נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

ההשלכות הפיננסיות של תביעה מול הבנק

מאזניים

כמו כל גוף במדינת ישראל, גם בנקים יכולים מידי פעם לעשות טעויות או אפילו לפגוע בזכויות בעל החשבון. קיימות המון חובות על הבנקים, ומכאן, ישנן המון עילות לתביעת בנקים כאשר אלו אינם עומדים בחובותיהם, כמו רשלנות בשוק ההון או בניהול החשבון, הגבלות בחשבון ללא סיבה מספקת, או אם הבנק פעל שלא לטובת הלקוח.

 

אולם, חשוב לזכור כי בנקים הם גופים גדולים ולעיתים דורסניים, בעלי כוח כלכלי, היכולים לפגוע בבעל החשבון בצורה שרירותית, במיוחד כאשר תובעים כנגדם. לכן, אמנם על בעלי החשבון לעמוד על הזכויות שלהם אל מול הבנק, אך חשוב להכיר בכל ההשפעות הפיננסיות והכלכליות שעלולות להיווצר כתוצאה מכך. מומלץ לפנות למידע נוסף על תביעות בנקים, בכדי לקבל המלצה בדבר הגשת תביעה במקרה הקונקרטי.

 

ליווי של עורך דין

כחלק מאופיו של הבנק כגוף חזק וכוחני, הוא מלווה בצוות משפטי מיומן ובעל יכולות ואמצעים. במרבית המקרים, תביעות כנגד הבנקים ילוו בהליכים משפטיים והוצאות כלכליות, כדוגמת שכר טרחה בגין ליווי של עורך דין. לעיתים, הנזק שנגרם ללקוח הינו קטן, ולכן ניתן להגיש תביעה קטנה, אך לעיתים הצורך בעורך דין לא רק מתבקש, אלא גם מחייב.

 

הגבלות חשבון

לעיתים, תביעה כנגד הבנק יכולה להוביל להגבלת או להקפאת חשבון, ואף להגבלות נוספות בפעולות עתידיות. פעולות כאלה פוגעות באופי החיים של הלקוח, בהתנהלות הכלכלית שלו, ואף לעיתים מרתיעה, טרם המעשה, את התובעים הפוטנציאלים. בנוסף, למרות הכחשת הבנקים, קיימת "רשימה שחורה" בבנק, שמונה כל מי שתבעו את הבנקים, ככל הנראה. לעיתים ההגבלות אלה חסרות עניין ואינן מוצדקות, אך לעיתים לבנק תעמוד עילה כנגד הקפאת או הגבלת החשבון.

 

עלויות נוספות

בנוסף למתואר לעיל, תביעה כנגד בנק בפרט, ותביעה ככלל, מולידה הוצאות נלוות. אובדן של ימי עבודה, התנהלות שוטפת מול גורמים בבנק ומול עורך הדין, תשלומי אגרות, ולעיתים אף תשלומים למומחים לטובת חוות דעת, או לחוקרים פרטיים לטובת הגעה אל חקר האמת ומציאת ראיות לטובת העניין.

ככלל, לכל אזרח מגיעה הזכות לעמוד על זכויותיו, ולעשות כל שביכולתו לטובת העניין. אך לעיתים, תביעות כנגד בנקים, עלולות להוליד בעיות נלוות ונזק משני, ולכן מומלץ להתייעץ תחילה עם עו"ד מנוסה ומקצועי.

אנשי משפט

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טיפים פיננסים
קופה וכסף
מהי קופת הגמל הכי משתלמת

אחת מהדרכים לחיסכון כספי ומשתלם היא קופות גמל. קיימות היום מספר אפשרויות גם באפיק זה. איך יודעים מה העדיפה