נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם מעסיק חייב לשלם לעובדים שלו דמי הבראה?

שטרות

אחת השאלות הנפוצות, הן אצל עובדים שכירים והן אצל מעסיקים- היא "האם מעסיק חייב לשלם דמי הבראה לעובדיו?". התשובה היא אינה חד משמעית, ואין כל העובדים זכאים לקבל דמי הבראה. בגדול- חשוב להבין שדמי ההבראה מעוגנים בחוק, ומקורם למעשה היה בתשלום המיועד לשליחת העובדים לבית הבראה, והם אף היו נדרשים להציג קבלות על כך! עם השנים חל ניתוק- וכיום דמי ההבראה משולמים לעובדים הזכאים, ומשמשים אותם לכל אוות נפשם. מתי המעסיק חייב לשלם דמי הבראה לעובדיו?

מי זכאי לדמי הבראה?

כאמור- דמי הבראה מעוגנים בחוק, ולמעשה זכאי להם כל עובד שהשלים שנת עבודה שלמה אצל מעסיקו. במצב שבו העובד השלים שנת עבודה- המעסיק ישלם דמי הבראה רטרואקטיבית החל מיום העבודה הראשון של העובד. חשוב לציין, שישנן תקופות שאינן מחושבות בשנה המקנה זכאות לדמי הבראה. תקופות שבהן לא התקיימו יחסי עובד מעביד- לא תחשבנה בשנת הזכאות, למשל חל"ת (חופשה ללא תשלום). כל מעסיק חייב בהיכרות עם חוקי דמי ההבראה, ומומלץ לבקר באתרים שיכולים לשפוך עוד אור על הנושא, למשל פורטל מנהלי משאבי אנוש, המארגן בו נושאים רבים, וביניהם גם את נושא דמי ההבראה.

גובהם של דמי ההבראה ואופן התשלום

אז כמה כסף זה יוצא למעשה? ומתי צריך לשלם אותו? אלו חלק מהשאלות שמעסיקים רבים שואלים את עצמם, ובעיקר מעסיקים חדשים. גובהם של דמי ההבראה במגזר הפרטי הוא 378 ₪ ליום הבראה, ואילו במגזר הציבורי- 432 ₪ ליום. ימי ההבראה המגיעים לעובד בכל שנה, מחושבים ע"פ הוותק של העובד- ומוצגים בטבלה ייעודית המעוגנת בחוק, ומופיעה ברשת באתרים העוסקים בנושא. מעסיקים רבים תוהים מתי עליהם לשלם את דמי ההבראה, והתשובה לכך היא אינה חד משמעית. מעסיקים מסוימים מעדיפים לשלם בחודשי הקיץ- על מנת להקל על העובד בתשלום הקייטנות והחופשות, ישנם מעסיקים הבוחרים לשלם בחודשים קצרים קלנדרית, ויש כאלו המעדיפים לפרוס את התשלום על פני כל השנה. בכל מקרה- חשוב לוודא את תיעוד התשלומים, ומומלץ גם לבצע תיאום ציפיות מול העובד בהקשר זה- למניעת אי הבנות כאלו ואחרות.

דמי הבראה- האם המעסיק חייב לשלם אותם? התשובה בגדול היא כן, במידה והעובד השלים שנת עבודה מלאה. ישנן הסתייגויות שונות מבחינת הזכאות וגובה דמי ההבראה, למשל חל"ת- שאינה נחשבת כחלק מהתקופה המקנה זכאות, ומצבים כמו עובדים במשרה חלקית- הזכאים לדמי הבראה שגובהם נמדד ע"פ חלקיות המשרה. אתרים שונים ברשת מציגים את נושא דמי ההבראה באופן ברור, ואף מכילים טבלאות המעוגנות בחוק ומראות את גובהם, ואת מספר הימים שכל עובד זכאי להם בשנה. על כל מעסיק חלה החובה לוודא כמה דמי הבראה הוא צריך לשלם לעובדיו, ומומלץ אף לבצע תיאום ציפיות מול העובד.

כספים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים