נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם חייבים לעשות ביטוח דירה לפני שלוקחים משכנתא?

ביטוח דירה ראשית

קיום הביטוחים מעניק לנו את האפשרות לישון בלילה בראש שקט. אנו משלמים סכום כספי מסוים אך יודעים כי אנו מבוטחים. כך הדבר גם במשכנתאות. בביטוח משכנתא, רוב (הכמעט מוחלט) המלווים מחייבים את הלווים להימצא עם ביטוח זה, זאת לשם הגנה על המלווים אם חלילה משהו קורה.

 

ביטוח מבנה וביטוח חיים

כאשר אנו מעוניינים לקחת הלוואת משכנתא מהבנק, עלינו לעמוד בשני תנאי סף לשם קבלת אישור. בעוד האחד, הוא ביטוח חיים, נועד להגן במצב של פטירת המפרנס העיקרי, ומהווה אפיק תשלום קרן החוב, לשם השארת הנכס בידי המשפחה, עולה התנאי השני, אשר עוסק בביטוח מפני נזקי טבע שונים, הוא ביטוח המבנה.

 

הסיבה לחיוב ברכישת ביטוח מבנה

רכישת דירה חדשה ולקיחת משכנתא מהוות אחת מן ההוצאות הגדולות ביותר של משק בית ממוצע בישראל. בהיעדר ביטוח מבנה, באם נפגע הנכס בשל תקלות תשתית, טעויות בנייה, תהליך בנייה לקוי או כל פגיעה כתוצאה מנזקי הטבע דוגמת שרפה, הצפה וכו', ביטוח זה יספק הגנה לכם ולמלווים על אובדן ערך הנכס.

 

ביטוח המבנה – על רגל אחת

ביטוח מבנה הוא אחד הביטוחים אותם מחייב הבנק לרכוש, זאת על מנת למנוע מצב בו ערך הדירה נפגע או מצב של אובדן הדירה כתוצאה מפטירה של המפרנס העיקרי. הדרישה לקיום ביטוח דירה טרם לקיחת המשכנתא היא דרישת חובה, שכן רוב המלווים (הבנקים) דורשים זאת כתנאי לחתימה על אישור ההלוואה. ביטוח דירה מכיל שני מרכיבים הם ביטח מבנה וביטוח חיים למשכנתא.

 

למרות חריגות – ההמלצה היא לרכוש

לא פעם, אך גם לא בתדירות גבוהה, הגוף המלווה אשר מעניק את הלוואת המשכנתא לא יעמוד על קיומו של ביטוח דירה טרם קבלת ההלוואה. אך בכל זאת, כדאי לשקול בכובד ראש את רכישת ביטוח זה.

כמו כן, גופים מלווים אלו, אשר אינם עומדים על קיומו של הביטוח, יעדיפו להעניק את ההלוואה ללקוחות אשר ברשותם ביטוח דירה, ואלו אף יציעו תנאי החזר נוחים יותר בעבורם. הסיבה לכך, היא העובדה שביטוח הדירה מספק הגנה לא רק ללווה אלא גם למלווה, ובשל כך, מאפשר למלווה להציע תנאים טובים ונוחים יותר להחזר, בזכות הסיכון הנמוך יותר אותו הוא לוקח.

לייעוץ משכנתאות ופרטים נוספים אודות הביטוחים השונים, ניתן לפנות למומחים באתר www.wayout.org.il.

 

ביטוח דירה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוחים נדל"ן
חתימה על חוזה
השקעות נדל"ן לא שגרתיות

ענף הנדל"ן הוא ענף בטוח יחסית להשעות. רבים בוחרים להשקיע דווקא בנדל"ן. כמובן שגם בהשקעות אלו צריך לדעת היכן

קניית נכס
קורס נדל"ן בחיפה

נדל"ן לומדים רק במכללה יוקרתית ומובילה בתחום, המועבר ע"י איש מקצוע בכיר אשר מצליח לספק למשתתפי קורס נדל״ן בחיפה