נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דרכים לקבלת פטור ממס הכנסה

מטבעות

בואו נעשה סדר, פטור ממס הכנסה מגיע לאנשים שלעיתים לא מודעים לכך, חשוב לדעת ולהבין מקרוב את התהליך, הזכויות ואת הסיבות שזה חשוב כל כך.

אל תהססו כי זה מסובך, תכירו את החוק העומד לרשותכם, במידת הצורך תבקשו סיוע בתהליך, אך לא תאמינו כמה זה יהיה שווה את זה, כשתדעו שאכן מגיע לכם ושיש דרך ברורה

לקבל זאת.

 

נכות ובעיות בריאותיות

זכאות לפטור ממס הכנסה מתאפשרת במקרים רבים בשל מחלה או פגיעה בריאותית כלשהי. את הפטור ניתן לקבל לאחר הגשת בקשה ממס הכנסה, וזאת לאחר שקיבלתם אחוזי נכות מהועדה הרפואית. מתאפשר פטור ממס הכנסה לנכה, רק לאחר שהשלים את כל השלבים הדרושים בתהליך מבחינת ביטוח לאומי ומבחינת מס הכנסה.

 

וועדות רפואיות

את הפטור ממס הכנסה ככתוב לעיל תוכלו לקבל לאחר קבלת אחוזי נכות בוועדה רפואית. בוועדה מוצג המקרה שלכם, ומתקבלת החלטה בנוגע לאחוזי הנכות שמגיע לכם. יש לציין שהפטור ממס הכנסה חל רק על אלו שיש להם נכות רפואית, לא תפקודית. רק לאחר הוועדה תוכלו להעביר את העניין למס ההכנסה בצירוף סיכום ומכתב פירוט ההחלטה.

 

ערעור על החלטת הוועדה

במידה ולאחר תהליך הבקשה לפטור ממס הכנסה, קיבלתם מכתב דחייה אשר לא מאפשר לכם לקבל את הפטור ממס ההכנסה. יש לכם את האפשרות לערער על ההחלטה הזו, את הערעור ניתן להגיש תוך ארבעים וחמישה ימים. בנוסף לכך, יש לשלם על שובר אגרה נוסף גם עבור ערעור הוועדה הרפואית.

 

פטור רטרואקטיבי

ניתן לקבל פטור רטרואקטיבי ממס הכנסה, עבור נכים במצב קשה קיימת האפשרות לקבל את הכספים ששילמו למס הכנסה בשש השנים האחרונות, גם אם מדובר בפנסיונרים וגם אם מדובר באנשים שעדיין עובדים. שווה לדעת את הזכויות שלכם, לשים לב לדקויות, ולא לוותר, כי זה מצטבר ומדובר בסכומים גדולים ומשמעותיים מאוד.

 

מותר לעבוד

בהחלט מותר, ניתן לעבוד לחלוטין ועדיין לקבל פטור ממס הכנסה, ישנם הרבה מאוד שכירים ועצמאיים אשר זכאים לפטור ממס הכנסה, גם כשהמצב הרפואי שלהם עדיין מאפשר להם להמשיך ולעסוק בעבודתם.

 

יורשים

אדם שנפטר, יורשיו יכולים להגיש בקשה עבור פטור ממס הכנסה, בכדי שיוכלו לפטור ממס את הכנסות שקדמו לפטירה שלו. ובאופן כללי ישנה אופציה לעשות את כל ההליך בקשה לפטור ממס הכנסה ללא נוכחות האדם בעל הנכות, זאת כמובן בתנאי שאכן יש הצקה רפואית ממשית, כל זאת בכפוף לאישור מהרופא ומביטוח לאומי.

 

זכותכם

פטור ממס הכנסה זה דבר ראוי ונכון המגיע לאנשים רבים, הכספים האלו הופכים לסכומים גדולים במהירות, והם כה חשובים. זכרו כמה שווה להשקיע ולעשות את המאמץ בכדי לקבל את מה שמגיע לכם. מדובר בזכות, ולעיתים גם עבור זכות צריכים לעשות מאמץ, אך תרשו לעצמכם להיות אלה שדואגים לקבל את מה שמגיע לכם לקבל.

לחיצת יד

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משכנתאות
בית קטן מעץ על דשא
משכנתא בלון – האם זה מתאים לי?

תהליך רכישת דירה מלווה במספר שלבים, כשאחד העיקריים שבהם הוא הלוואת המשכנתא. מלבד הסכומים המעורבים ותקופת ההלוואה הממושכת, חשוב