נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דום הנשימה הראשון ארע לתינוק בחדר הלידה. האם רשלנות רפואית?

חוֹק

דום נשימה הינו אחד מהתופעות הרפואיות הנפוצות ביותר אצל תינוקות. כאשר מצב זה קורה בחדר הלידה, יש צורך בתשומת לב של הצוות הרפואי, ובמידה ולא ניתן טיפול הולם – יתכן וישנה עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית. אז מהי רשלנות רפואית, מה משמעות דום נשימה ראשון לתינוק בחדר לידה ומה תעשו במצבים כאלה? 

 

מהי רשלנות רפואית בלידה?

רשלנות רפואית בלידה תהיה כל פעולה רפואית שאינה תקינה, אבחון לא נכון, מתן טיפול באופן רשלני, אי מתן תשומת לב ראויה למצבים רפואיים קריטיים ועוד, ובמיוחד אם נגרם נזק. רשלנות רפואית בלידה הינה מסוכנת ועלולה להוביל לבעיות רפואיות ארוכות טווח ואף לעלות בחיי אדם. למידע נוסף מומלץ להתייעץ עם עורך דין דוד פייל – רשלנות רפואית.

 

מהו דום נשימה אצל תינוקות ולמה זה כל כך שכיח?

דום נשימה אצל תינוקות הינו מצב בו ריאות התינוק אינן מפותחות דין ואז לא יכולות לספק מספיק חמצן לגופו של התינוק. מצב זה הינו שכיח היות ולא תמיד הריאות של התינוק הספיקו להתפתח באופן מספק ועל כן יש להן מחסור בחומר סופרקטאנט העוזר לריאות להתרחב ולהתכווץ. דום נשימה הינו מצב מסוכן היות ואין מספיק חמצן המוזרם לגוף, ועל כן יש לתת טיפול רפואי מתאים.

 

האם דום נשימה בחדר לידה זה רשלנות רפואית?

מצב של דום נשימה אצל תינוקות הינו שכיח אך לא תמיד בחדר הלידה. במקרים של דום נשימה וטיפול בזמן לא יגרם נזק. במידה והצוות הרפואי לא נתן טיפול מתאים לתינוק ועל כן נגרם לו דום נשימה בלידה, או שהצוות פספס מצב של דום נשימה ולא נתן טיפול מתאים בזמן ועל כן נגרם נזק לתינוק, אכן יש עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית.

 

מה עושים במקרים של רשלנות רפואית בלידה?

במקרים של רשלנות רפואית בלידה ניתן להגיש תביעה משפטית כנגד הצוות הרפואי. את התביעה יש להגיש לבית המשפט בצירוף עם הטיעונים המרכזיים, הוכחות לרשלנות הרפואית שבוצעה, המלצות וחוות דעת מגורמים רפואיים שונים וכן מסמכים נדרשים נוספים. לצורך התביעה מומלץ להיעזר בעורך דין מתאים.

 

איזה סוג של עורך דין מומלץ למקרים מסוג אלה?

עורך דין שיתאים לתביעה מסוג זה הינו עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית. מומלץ למצוא עורך דין מקצועי ומנוסה בתיקים דומים של דום נשימה, וכן להיעזר בהמלצות ממכרים ומהרשת. עורך דין מנוסה ומומלץ יהיה עורך דין שיוכל לעזור לכם בצורה הטובה ביותר.

 

לסיכום – דום נשימה ראשון בחדר לידה – מה עושים והאם זה רשלנות?

במצב של דום נשימה בחדר הלידה מומלץ לברר האם היה מדובר ברשלנות רפואית שהובילה לכך והאם ניתן טיפול מתאים. במידה ולא, מומלץ להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בעזרת עורך דין מומחה.

אישה בהנשמה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
ניקוי בי די איי שלילי
כיצד נקבע בידיאיי?

רוב האזרחים בישראל לא מכירים את המושג בי די איי. אומנם בשלב כזה או אחר הוא עשוי להיות רלוונטי

שעון ומטבעות
כמה עולה כספת?

בריקסטון הינה החברה המובילה בארץ במתן שירותי חדרי כספות פרטיים. השירות והאמינות שלנו הם מהגבוהים בארץ ותואמים את הרמה