נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דגשים חשובים שכדאי לדעת על ביטוח בית משותף

chef-dinner-drink-1655329

להיות בתפקיד וועד הבית של בניין משותף גדול זה לא עניין של מה בכך. אומנם זה נכון שגם כאשר מדברים על וועד בית בבניין קטן יש לא מעט אתגרים, כך ככל שהבניין גדול יותר – גם המשימות יותר מורכבות. לכן, אם אתם מאיישים היום את התפקיד הזה כדאי שתעצרו ותיתנו את הדעת על נושא אחד חשוב ביותר והוא: הביטוח. יכול להיות שעד לא מזמן כלל לא ידעתם שיש כזה דבר ביטוח בית משותף אך האמת היא שזה אחד מהדברים הכי חשובים שקיימים היום. בבניינים משותפים יש לא מעט שטחים ציבוריים שלמעשה נמצאים תחת האחריות של כל בעלי הדירות ולכן יש טעם לעשות ביטוח לכל אותם מקומות.

שותפות

מה כולל הביטוח?

ממש כפי שלא הייתם עושים ככה סתם כל ביטוח לדירה הפרטית שלכם, כך גם לא כדאי לבטח בצורה שרירותית את הבניין כולו. למעשה, כאשר מדברים על ביטוח שמיועד לבית משותף יש לקחת בחשבון את השאלה החשובה ביותר: מה כולל הביטוח? מומלץ לעשות את הפוליסה הכי מקיפה שאפשר, שכן אז כל השטחים המשותפים יכללו בתוכה. זה יכול לכלול אזורים כמו:

  • מקלט
  • חדר מדרגות
  • גגות
  • דלתות כניסה ועוד

למעשה, כל דבר שכל הדיירים משתמשים בו יכול להיכנס ולהיכלל בתוך פוליסת הביטוח של הבניין המשותף. אומנם זה נכון שככל שתכינו עוד ועוד פריטים, אזורים ואביזרים לפוליסה כך המחיר שלה יעלה, אך מצד שני, זה גם יעזור לכם בעת צרה. במקום להתחיל לחשוב איך מגייסים כספים מכל השכנים כדי לתקן תקלה או בעיה מסוימת, ניתן יהיה פשוט להפעיל את הביטוח. לכן יש לכך חשיבות אדירה ולא מומלץ לוותר על עניין מהותי שכזה.

באיזה מקרים הפוליסה מכסה?

עוד דבר שכדאי לכם לבדוק כאשר אתם מנסים לבחור את הפוליסה המתאימה ביותר לבניין המשותף שלכם, זו השאלה מתי למעשה הביטוח מכסה? במקרה של ביטוח בניין משותף אנחנו רואים שהפוליסה מכסה בדרך כלל מקרים כמו: סכנות אש, התפוצצויות שונות, דליפות במערכת החימום המרכזית של הבניין, שיטפונות וגם, כמובן, רעידות אדמה. קחו בחשבון שהיום אתם יכולים לעשות גם פוליסה שלא תכלול רק את ביטוח האזורים המשותפים, אלא גם עוד כמה סעיפים. לדוגמא: ביטוח שכולל גם את תכולת המבנה ולא רק את המבנה עצמו או ביטוח שכולל גם ביטוח חבות מעסיקים לעובדי הניקיון והגינון. כדאי שתעשו ביטוח מקיף לבניין המשותף שלכם כי הדבר האחרון שתרצו זה למצוא את עצמכם במצב מורכב כאשר אתם מאיישים את תפקיד וועד הבית. לדוגמא: מה תעשו אם עובד ניקיון בבניין שיבור את הרגל בגלל מרצפת שבורה בלובי? כדי להימנע מכך עדיף לא רק לשמור על מצב תקין בבניין אלא גם לעשות ביטוח מבנה משותף מקיף ונרחב.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא ביטוחים