נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

בדיקת דירוג אשראי לפי תעודת זהות

דירוג אשראי

בדיקת דירוג אשראי היא בדיקה המצביעה על מצבו הפיננסי של הלווה. כיום, גופי המימון לא יאשרו הלוואה עד שהם לא יראו את דירוג האשראי של מבקש ההלוואה. על פי דירוג האשראי יקבע מחיר ההלוואה והריבית שתיגבה עליה… כאן ריכזנו עבורכם מידע על אופן ביצוע הבדיקה.

 

מה זה דירוג אשראי?

על פי חוק נתוני האשראי הישראלי, כל נתון אשראי מצטבר במערכת נתוני האשראי הארצית. הנתונים הללו מועברים ללשכות האשראי שתפקידן לדרג את הנתונים המתקבלים בהתאם למספר הזהות להם הם שייכים. כך כל אזרח ישראלי מקבל דירוג אשראי משלו. את הדירוג ניתן לקבל בקלות על ידי כניסה לאתר לשכת האשראי.

 

למה צריך דירוג אשראי?

דירוג אשראי נועד למנוע מצבים של הלוואה לאדם הנמצא במצב כלכלי לא טוב כאשר אין לו אפשרות לממן את כיסוי ההלוואה. מדובר במעין ציון המצביע על התנהלותו הפיננסית של המדורג. כאשר גוף מימון מקבל בקשה להלוואה, הוא בודק דבר ראשון את דירוג האשראי ורק אם הדירוג תקין הוא יאשר אותה. במקרים בהם הדירוג לא תקין גוף המימון יכול להחליט לגבות על ההלוואה ריבית יקרה או אפילו לסרב למתן ההלוואה.

חשוב לציין כי לא רק גופי המימון נעזרים בדירוג האשראי, גם האזרח הפשוט. אם עיש לכם דירוג אשראי תקין, אתם יכולים להציג אותו לגוף המימון והוא ישמש ככלי עזר להוזלת מחיר ההלוואה.

 

איך מבצעים את בדיקת דירוג האשראי?

את הבדיקה עצמה תוכלו לבצע בקלות על ידי כניסה לאחד מאתרי לשכות האשראי. הגופים המוכרים ביותר מהם ישראלים מורידים את דו"ח דירוג האשראי שלהם הם BDI וקפטן קרדיט. באמצעות הזנת מספר זהות ונתונים מאמתים אתם מנפיקים את דירוג האשראי שלכם ונהנים מהמידע.

 

מה עושים כאשר דירוג האשראי לא ממש תקין?

כל לשכת אשראי מדרגת בצורה שונה את הנתונים. בגלל שכולן מקבלות את אותם נתונים בסופו של דבר, הדירוגים יהיו דומים מאוד בין לשכה אחת לשניה. לא מעט אנשים מגלים כי הדירוג שלהם לא מצביע על מצב מרנין וכך, הם לא תמיד יודעים מה נכון לעשות במצב כזה.

אם נתקלתם במצב כזה, תוכלו מראש לפנות לחברה מקצועית העוסקת בתחום כמו קלין בי די אי הנותנים מענה לשיפור דירוג האשראי. במצב כזה יש לבדוק את הנתונים אחד על אחד ולאתר טעויות טעונות תיקון, במקרה שנמצאו כאלו יש להגיש בקשה לתיקון הטעות ללשכת האשראי.

 

היזהרו ממחיקת נתונים

טעות של אנשים רבים בעלי דירוג אשראי נמוך היא למחוק את נתוני האשראי. יש אופציה למחוק את נתוני האשראי הקיימים על שימכם במערכת. הבעיה היא שיחד עם הנתונים השליליים ימחקו גם הנתונים החיוביים וממילא לא ישארו נתונים כלל. היסטוריית האשראי תימחק וכאשר גוף מימון ירצה לראות תמונת מצב, מרבית הסיכויים שהוא יסרב לאשר הלוואה במצב כזה.

דירוג אשראי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי
ניקוי בי די איי שלילי
כיצד נקבע בידיאיי?

רוב האזרחים בישראל לא מכירים את המושג בי די איי. אומנם בשלב כזה או אחר הוא עשוי להיות רלוונטי

שעון ומטבעות
כמה עולה כספת?

בריקסטון הינה החברה המובילה בארץ במתן שירותי חדרי כספות פרטיים. השירות והאמינות שלנו הם מהגבוהים בארץ ותואמים את הרמה