נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך כותבים דוח שנתי לעסק חדש?

שעון ומטבעות

פתחתם עסק השנה? עוד לפני שתשימו לב, סוף שנת המס תגיע ותצטרכו להתחיל לכתוב את הדוח השנתי של העסק שלכם. דוח שנתי ראשון לעסק חדש תמיד נראה כאתגר בפני עצמו, אך גם אם מדובר בהליך מורכב הכולל בתוכו את כל ההכנסות וההוצאות השונות שלכם, הוא בהחלט בר ביצוע בצורה בטוחה וללא בעיות.

 

אז מה זה בעצם דוח שנתי לעסק?

לפני שנסביר מהו דוח שנתי לעסק, חשוב להסביר מהי שנת מס. שנת מס מתייחסת לשנה קלנדרית, כלומר שנה שמתחילה בראשון לינואר ומסתיימת ב-31 לדצמבר. לכל בעל עסק כלשהו במדינת ישראל יש חובה הנגזרת מהחוק להגיש דוח שנתי לעסק, המבוסס על ההכנסות וההוצאות של העסק בשנת המס הרלוונטית.

גם עסק חדש צריך להגיש דוח שנתי לעסק. דוחות שנתיים לעסק חדש עשויים להיראות כדבר מורכב יותר, שכן עסק חדש, כל עוד לא נפתח בתחילת ינואר, אינו כולל בתוכו הכנסות והוצאות בכל השנה, אלא רק במספר מסוים של חודשים. למרות זאת, הגשת הדוח מתבצעת באותה הצורה, אותה נסביר בהמשך המאמר.

 

הגשת הדוח

לפני שאתם מתקשרים אל רשות המיסים וקובעים תור לצורך הגשת הדוח השנתי לעסק, כדאי להבין קודם כל כיצד ניתן להגיש את הדוח. ניתן להגיש כיום דוח שנתי לעסק בצורה מקוונת, דרך האתר של רשות המיסים. רשות המיסים מאפשרת זאת מתוך הבנה שמדובר בהליך בירוקרטי, שהפיכתו למקוון יכולה לסייע רבות לבעלי עסקים קטנים ובינוניים.

הדוח, הקרוי טופס 1301 באתר רשות המיסים, נכון לכתיבת שורות אלו, הוא דוח שניתן למלא לבד. ליד שדות המילוי השונים ניתן ללחוץ על סימני השאלה, שמעניקים פירוט על השדות השונים שיש למלא, על מנת שמילוי הדוח יהיה תקין.

 

הוספת מסמכים

דוח שנתי לעסק הוא דוח שאמור לחשב את תשלום המס שלכם. באמצעות דוח שנתי לעסק, ניתן להבין האם שילמתם יותר מדי מס ומגיע לכם החזר, או שאולי דווקא אתם משלמים פחות מס ממה שאתם אמורים ולכן אתם צריכים לשלם יותר.

כדי שרשות המיסים תוכל לבצע את חישוב המס בצורה הנכונה ביותר עבורכם, אתם צריכים מראש להכין מסמכים שונים, שיכולים לזכות אתכם בנקודות או הטבות מס, כמו תעודת עולה חדש, תעודת חייל משוחרר, אישור מגורים ביישוב הזכאי להטבות מס ואישורי הפקדה לקופת גמל.

 

עמידה בזמנים

החוק קובע שיש להגיש דוח שנתי לעסק עבור כל שנת מס, בשנה העוקבת לשנת המס. כלומר, לשנת המס 2022 יש להגיש את הדוח בשנת 2023, ב-30/04 על פי החוק. אי עמידה בזמנים יכולה לגרור הטלת קנסות או כתבי אישום.

 

סיוע מגורם חיצוני

אם כתיבת דוח שנתי לעסק היא עדיין משהו שנראה עבורכם כמסובך מדי ואתם חוששים ממילוי לא נכון של הפרטים, אתם זכאים לשכור את שירותיו של רואה חשבון על מנת שזה יכתוב עבורכם את הדוח.

בית ומחשבון

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים