נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך בוחרים סוכנות לביטוח פנסיוני?

פֶּנסִיָה

בחירת סוכנות לביטוח בכלל, וביטוח פנסיוני בפרט, היא משימה לא פשוטה. כיום קיים מגוון רחב של סוכנות שמציעות תוכניות ומסלולים לביטוחים פנסיוניים. על כן, הבחירה בסוכנות שתהווה עבורנו את האפשרות הטובה ביותר, היא לפעמים מבלבלת, מורכבת ואף קשה.

כמו כן, רבים מהפונים לסוכנות ביטוח על מנת לקבל תוכנית ביטוח פנסיונית אינם בקיאים בתחום, ולכן לעיתים קיים קושי להבין את מושגי סוכנות הביטוח. בכתבה הבאה נעניק עבורכם מספר טיפים לבחירת סוכנות ביטוח פנסיוני בצורה היעילה והמתאימה ביותר עבורכם.

 

מה זה ביטוח פנסיוני?

על מנת לבחור סוכנות מתאימה לביטוח הפנסיוני שלכם, יש להכיר מספר מושגים ולבין את המשמעות של ביטוח פנסיוני. ראשית, על פי הגדרה, ביטוח פנסיוני הינו הסכם עם המדינה שנועד להבטיח הכנסה מינימלית וביטחון כלכלי לאחר גיל הפרישה של העובדים.

מדובר על אחוז מהשכר של העובד, אשר אינו נכנס  כמשכורת, אלא מופרש משכר הברוטו לטובת כספי הפנסיה. לרוב, כספים אלו מושקעים בשוק ההון ויש עליהם הטבות מס מטעם המדינה על מנת לעודד את העובדים להפריש לפנסיה שלהם.

 

החשיבות של ביטוח פנסיוני

החשיבות של הביטוח הפנסיוני היא עצומה, והיא משמעותית ליציבות העתיד הכלכלי שלכם. הביטוח הפנסיוני הוא מעין הבטחה לתשלום גם בזמן הפנסיה, כלומר אחרי גיל הפרישה. לאחר גיל הפרישה בזמן שלעובד כבר אין יכולת לעבוד ולפרנס את עצמו, ולכן יש צורך לדאוג להמשך הכנסה שוטפת על מנת שהפנסיונר יהיה מסוגל להמשיך לשלם את חשבונותיו והוצאותיו.

במידה והעובד בצעירותו מפריש חלק ממשכורותו לטובת הביטוח הפנסיוני, העובד לאחר גיל הפרישה מקבל חופש מהעול הכלכלי, מכיוון שעובד כזה חסך מספיק כסף על מנת שיוכל להתפנות לתחביבים שהוזנחו במהלך השנים, ביקור הנכדים ויציאה לאפיקים חדשים.

 

בחירת סוכנות ביטוח:

בחירת סוכנות לביטוח פנסיוני היא תהליך חשוב שמשפיע בדרך כלל על כספי הפנסיה שתקבלו לאחר גיל הפרישה. על מנת לבחור את הסוכנות המתאימה עבורכם, הכנו עבורכם מספר נקודות חשובות שיש לשים לב בזמן התהליך:

  1. סוכנות מומלצת: ניתן לפנות לחברים או למשפחה לקבלת המלצות על סוכנות ביטוח פנסיוני מומלצת. בנוסף, חפשו מידע על הסוכנות, בדקו את ההיסטוריה העסקית שלה, מה היו הרווחים הממוצעים שלה ואת המוניטין שלה. מידע יאפשר לכם לקבל תמונת מצב על הסוכנות.
  2. עמלות: בין הפרמטרים שמשפיעים הכי הרבה על הכסף שתקבלו בזמן הפנסיה נמצא תשלום העמלות. קיימות שתי סוגי עמלות: עמלת הפקדה ועמלת צבירה. חשוב לציין שמחירי העמלות משתנות בין סוכנות אחת לשניה ולכן יש לערוך סקר שוק מקיף אשר משווה בין העמלות השונות בין הסוכניות הקיימות. ייתכן שתמצאו סוכנות שמציעות תנאים דומים במחירים שונים. אל תחששו לפנות למספר סוכניות במקביל על מנת לקבל הצעת מחיר ולבצע משא ומתן במקרה הצורך.
  3. אחריות הסוכנות: יש לבדוק את התנאים הקשורים לאחריות הסוכנות במקרה של תקלות או הפסדים בלתי צפויים.
  4. רמת השירות: יש לוודא שרמת השירות של הסוכנות מספקת אתכם, וודאו את זמינות השירות בהקשרים שונים, כגון: הנגשת מידע, ועזרה במקרה הצורך.

 

לסיכום

לסיכומו של דבר, על מנת לבחור את הסוכנות המתאימה, יש להשתמש בכל הכלים העומדים לרשתוכם על מנת לבחור את הסוכנות שהכי מתאימה לכם, ותלך איתכם יד ביד כל הדרך אל גיל הפרישה וגם מעבר לו. עדיף תמיד להיעזר באיש מקצוע אשר מכיר את התחום ויעזור לכם בקבלת ההחלטה.

פֶּנסִיָה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא פנסיה