נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם באמת יש כזה דבר החזרי מס?

דבר כזה החזרי מס ראשית

אתם רגילים לשמוע אמירות כמו ״המיסים בישראל מאוד גבוהים״ או אנשים עצמאים שמתלוננים על כך שהם מרוויחים יפה אך משלמים אחוזים משמעותיים ביותר על המיסים? אם כך, כדאי שתדעו שהרבה פעמים אומנם אנחנו משלמים לא מעט, אך בסופו של דבר, כשמגיע סוף השנה ואנחנו מתקזזים על העניין עם מס הכנסה, מסתבר דווקא שמגיעים לנו החזרים משמעותיים ביותר. אם חשבתם לרגע שזה משהו שיכול לקרות רק לאנשים שעובדים בתור עצמאים, כדאי שתדעו שאתם טועים, שכן גם שכירים זכאים פעמים רבות לקבלת החזרי מס. אומנם זה נכון ששכירים, מטבע הדברים, הרבה פחות מתעמקים בנושא הזה, כי הכול יורד להם ישירות מתלוש המשכורת והם בדרך כלל מסתכלים רק על הנטו, אך גם להם פעמים רבות שווה להתעמק בנושא. החזרי מס במדינת ישראל יכולים לעמוד גם על אלפי שקלים בשנה, אז למה שתתרמו את הכסף הזה לרשויות המיסים אם הוא מגיע לכם?

 

מתי ניתן לקבל החזרי מס?

ראשית, כדאי לדעת שיש לא מעט מקרים שבהם תוכלו לקבל החזרי מס ושנית, חשוב לדעת שיש קבוצות באוכלוסייה שמגיעות להם הקלות שונות. לדוגמא, הורים לילד עם לקויות שונות, נכים וכדומה. ישנם עוד הרבה מקרים שבהם נוכל לקבל החזרי מס עקב נקודות מס בסוף השנה כמו לדוגמא במקרים הבאים:

 

  • אישה שמאריכה את חופשת הלידה שלה ללא תשלום.
  • אדם שמפסיק לעבוד כתוצאה ממחלה, ניצל את כל ימי המחלה שלו ונשאר בבית ללא משכרות.
  • אדם שהיה מובטל במשך כמה חודשים בעת מעבר בין עבודות שונות.

 

יש עוד הרבה דוגמאות אחרות שבהן גם שכירים יוכלו לקבל החזרי מס ולכן, אם נדמה לכם שגם לכם מגיע החזר כזה, מאוד מומלץ לעשות כל מה שאפשר כדי לבדוק את הנושא ובמיוחד לדבר עם החבר'ה של הגנה – החזרי מס לשכירים.

דבר כזה החזרי מס

איך מתמודדים עם כל הטפסים?

אבנר הייזלר מציע לפנות אל רשות מיסים כזו או אחרת כדי לברר האם מגיעים לכם החזרי מס צריך להגיש לא מעט טפסים, מה שגורם לאנשים רבים לוותר על הזכויות שלהם. עם זאת, כדאי לדעת שזו טעות חמורה, כי למרות שצריך להגיש לא מעט טפסים ולפעול בהתאם להוראות מאוד ברורות – זה משתלם. בנוסף לכך, בעידן המודרני שבו אנחנו חיים אתם כבר לא צריכים להתמודד לבד עם רשויות המיסים, שכן יש מי שיוכל לעזור לכם. ראשית, תוכלו לפנות לרואה חשבון, אפילו באופן חד פעמי, להציג בפניו את הדברים ולקבל ממנו סיוע. שנית, יש גם חברות שמציעות לכם עזרה וסיוע אונליין בנושא של החזרי מס, אז למה שלא תבדקו זאת?

האם כולם יקבלו החזרים?

כמובן שהתשובה לכך שלילית, שכן כל מקרה צריך להיבדק לגופו. כלומר, האם באמת מגיעים לכם החזרים? האם לאורך השנה האחרונה באמת שילמתם מיסים יותר מידי גבוהים ביחד לרווחים שלכם? כמו כן, אפילו מהרגע שבו אתם מגישים את כל הטפסים ואפילו אם עשיתם הכול בדיוק לפי ההוראות, חשוב שתבינו שייקח זמן עד שתקבלו את מה שמגיע לכם. לכן ההמלצה הכי טובה שנוכל לתת לכם היא להתחיל להתמודד עם הדברים עוד היום, כי דחייה בנושא הזה אינה מועילה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מיסים
מס בארהב
מהו מס פדרלי בארה"ב?

מיסוי פדרלי בארצות הברית הוא שיטה מורכבת המשפיעה על כל אדם ועסק במדינה. הבנת אופן פעולת המס הפדרלי, מטרתו

החזר מס
בדיקת זכאות להחזר מס

לא רבים מודעים לכך שהם משלמים מס יותר ממה שהם אמורים לשלם בפועל וכן לעובדה שהם יכולים לדרוש החזרים

החזרי מס לעצמאיים
החזרי מס לעצמאיים

החזרי מס הם דבר שרובנו ככולנו שמענו עליו, בין אם מחברים ומבני משפחה, בין אם מהפרסומות בטלויזיה, ובין אם

שטרות באוויר
פטורים מתשלום מס

כשם שכל אזרח ואזרחית במדינה מתוקנת צריכים לעמוד בחובות, ככה גם אותם אזרחים נהנים מזכויות שונות. בין הזכויות והחובות,

קופת חיסכון
החזר מס לנכה או עיוור

אדם בעל עיוורון או נכות נאלץ להתמודד עם מציאות מורכבת, אשר מעמידה בפניו אתגרים רבים. הלקות משפיעה באופן ישיר