נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה הקשר בין הארכת חופשת הלידה והחזרי מס?

היריון

כמעט כל אישה שנייה שנעצור ברחוב ונשאל האם היא הייתה רוצה לחזור לעבודה אחרי שלושה חודשים בלבד עם תינוקה הרך, הייתה עונה על כך בשלילה. לכל הדעות, כאשר התינוק בן שלושה חודשים בלבד, להשאיר אותו עם מטפלת זרה או בפעוטון זה לא דבר נעים. הוא צעיר וקטן מידי וכמובן שאף אחד לא ידאג לו כמו אימא שלו. זו הסיבה שבגללה נשים רבות מאריכות את חופשת הלידה שלהן בעוד כשלושה חודשים, אם כי הקושי כאן הוא כמובן כלכלי. כלומר, אותה אישה שבוחרת להישאר בבית עוד שלושה חודשים או יותר למעשה עושה זאת על חשבונה, מה שהופך את העניין לקשה מאוד מבחינה כלכלית. בנוסף לכך, מה שקורה בפועל הוא שאותה אישה לא מרוויחה לאורך השנה כפי שהיא הרוויחה בשנים קודמות אך היא משלמת בדיוק את אותם המיסים. הפער הזה נקרא החזרי מס וזו הסיבה שבגללה יש לפנות אל רשות המיסים, להציג בפניה את הדברים ולדרוש את המגיע לנו. אין שום היגיון בכך שאישה שלא מרוויחה משכורת תשלם את אותם המיסים ולכן בסוף השנה יש לסדר את הדברים מול רשות המיסים.

 

האם זה מסובך?

 

עוד דבר שכל אם טרייה יכולה לומר, זה שהזמן הופך להיות מצרך נדיר אחרי הלידה. משמעות הדברים היא שאם יש משהו שרוב הנשים לא היו רוצות לעשות בזמן חופשת הלידה שלהן, זה להתחיל להתעסק עם מס הכנסה כדי לקבל ממנו החזרים. יחד עם זאת, חשוב להבין שזו הדרך היחידה לדאוג לקבל את מה שמגיע לנו ולכן אי אפשר לוותר על השלב הזה. מה שכן, החדשות הטובות הן שהיום פניה אל פקיד שומת המס זה כבר לא דבר מורכב ומעייף כל כך כמו בעבר. היום למעשה ניתן לעשות זאת בקלות כי את הזכאות של כל אחד מאיתנו להחזרי מס ניתן לברר אפילו אונליין. יש לא מעט אתרי אינטרנט שדרכם אפשר להבין האם אנחנו זכאים להחזרי מס או לא ואפילו על כמה כסף מדובר, כך ששווה להשקיע ולעשות את השלבים הראשונים האלה עוד היום דרך האינטרנט.

הריון

האם עדיף לפנות לקבלת עזרה מקצועית?

 

עוד דבר שכדאי לקחת בחשבון, זה את העובדה שניתן לפנות אל גורם מקצועי שלא רק יבצע עבורנו את הבדיקות הנדרשות אלא גם ידאג לפנות בשמנו אל מס הכנסה. אותו גורם יכול להיות רואה חשבון מקצועי או חברה שזו המומחיות שלה, אז למה לוותר על כך? כמובן שיהיה עלינו לשלם תמורת השירות המקצועי שנקבל, אך בסופו של דבר, זה יכול לחסוך לנו לא מעט התעסקות וזמן. חשוב לדעת שכמובן לא רק נשים בחופשת לידה זכאיות להחזרי מס כי למעשה יש עוד הרבה מאוד קבוצות באוכלוסייה שמגיעות להן הקלות כאלה ואחרות. לכן בכל מצב שבו יש לכם ספק האם יש דבר כזה החזרי מס או לא, כדאי יהיה לפנות אל המומחים ולבדוק את הדברים. החזרי המס יכולים להגיע גם להיקף של אלפי שקלים בשנה ולכן אין שום סיבה שבגללה אתם צריכים לוותר על מה שמגיע לכם.

 

דברו עכשיו עם הגנה – מומחים להחזרי מס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא מיסים
מס בארהב
מהו מס פדרלי בארה"ב?

מיסוי פדרלי בארצות הברית הוא שיטה מורכבת המשפיעה על כל אדם ועסק במדינה. הבנת אופן פעולת המס הפדרלי, מטרתו

החזר מס
בדיקת זכאות להחזר מס

לא רבים מודעים לכך שהם משלמים מס יותר ממה שהם אמורים לשלם בפועל וכן לעובדה שהם יכולים לדרוש החזרים

החזרי מס לעצמאיים
החזרי מס לעצמאיים

החזרי מס הם דבר שרובנו ככולנו שמענו עליו, בין אם מחברים ומבני משפחה, בין אם מהפרסומות בטלויזיה, ובין אם

שטרות באוויר
פטורים מתשלום מס

כשם שכל אזרח ואזרחית במדינה מתוקנת צריכים לעמוד בחובות, ככה גם אותם אזרחים נהנים מזכויות שונות. בין הזכויות והחובות,

קופת חיסכון
החזר מס לנכה או עיוור

אדם בעל עיוורון או נכות נאלץ להתמודד עם מציאות מורכבת, אשר מעמידה בפניו אתגרים רבים. הלקות משפיעה באופן ישיר